7.03.2012

Portakallı Bonfile

Efendim, bendeniz çok enternasyonel bir şirkette çalışıyorum. Malumunuz, artık bankacı değilim.. Kurtuldum ya, şimdi yaptığım işin her anından keyif almaya çalışıyorum. Ama yine de mutfakta yemek yaparken aldığım keyfin yanında adı bile olmaz. :)
O yüzden bugün kolları sıvadım ve yine çok güzel bir yemek yaptım.

(Ama biraz daha yazamazsam gerçekten hiç yazamayacağım. Yemeğin yanında şarap içmek bir de üstüne film seyretmek gerçekten insanın dikkatini dağıtıyor :) Tamam tamam hemen yazıyorum. )

İsminden de anladığınız gibi alışık olmadığımız bir lezzetle daha sizleri selamlıyorum.
Portakallı Bonfile diye hemen burun kıvırmayın lütfen, zira bizim tabağımızda hiç kalmadı.
Bu arada Cuma akşamı için çok çılgın bir deneme yapmayı planlıyorum. Az pişmiş et sevenler!!! Sıraya girin :)

Not: Fotoğraf makinesini hala çözmeye çalışıyorum o nedenle resimler her zamanki gibi olmayabilir. Şimdiden Sorryy!! :)


Portakallı Bonfile..

Malzemeler:
- 3 portakal
- 2 diş ezilmiş sarmısak
- 2 yemek kaşığı soya sosu
- 1 kilo ince dilimlenmiş bonfile
- 1 kaşık mısır nişastası
- 1 kaşık yağ
- 1 adet pırasa (ince doğranmış)
Yapılışı:
- Ben etin yanında Tagliatelle pişirdim. Gerçekten az pişmiş (al dente) olarak ete çok yakıştı.
- Makarnayı bildiğimiz şekilde pişiriyoruz.

- Portakallardan bir tanesinin kabuğunu rendeleyin. Daha sonra suyunu sıkın ve her ikisini bir kaba alın. diğer portakalları ise tane tane dilimleyin. Daha önce size portakal dilimlemeyi göstermiştim.( Portakal Nasıl Dilimlenir?)

- Dilimlenmiş portakalları bir kenara alın.
- Portakal suyunun içerisine 2 kaşık soya sosunu ve ezilmiş sarmısakı ekleyin. 
- Etleri mısır nişastası ile bulayın.
- Tavaya yağ koyun ve yağ ısınınca kümeler halinde etleri her bir tarafı kızarıncaya kadar pişirin.
- Etleri bir kenara alın.
- Tavaya portakal suyu karışımını ekleyin ve kıvama gelinceye kadar 1-2 dakika pişirin.





- Daha sonra etleri ilave edin.
- İnce dilimlenmiş pırasaları ve portakal dilimlerini ilave edin. 1-2 dakika daha pişirin.
- Makarnanın üzerinde veya yanında servis edin.

Bon Apetite!!!!


2 yorum: