11.02.2012

Biftekli, Sebzeli NOODLE :)


Biliyorum, herkes benden bir "Tiramisu" tarifi bekliyor ancak biraz daha sabretmenizi rica ediyorum çünkü kendileri şu anda buzdolabında dinlenmekle meşgul...
Hem zaten tatlı dediğimiz yemeğin üzerine yenmez mi?
O yüzden önce Biftekli,Sebzeli Noodle tarifimizi vereceğim... :) Sonra isterseniz, güzel bir kavenin yanında tiramisunuzu yiyebilirsiniz :)

Bu arada farkettiyseniz, blogumda bir takım değişiklikler yaptım. Aslında biraz daha değştirmeliyim. Çünkü artık bu işi bir hobi olmaktan çıkarmak istiyorum ama nasıl yapacağımı bilmiyorum. Henüz!!
Hayatta herkes bir şekilde yaptığı, başardığı, ortaya koyduğu işlerden keyif alıyor ama sadece bazıları bu işlerle iz bırakabiliyor. Peki, iz bırakmanın anahtarı nedir?
Yaptığın işe saygı duymak mı?
Çok çalışmak mı?
Önceliklerini değiştirmek mi?
Yapılan işten keyif almak mı?
Yoksa bir amaç uğruna mücadele ettiğini bilmek mi?

Bana sorarsanız hepsi aynı kapıya çıkıyor. Etrafımda, yaptıkları iş ile başarılı olmuş bir çok insan var ve hepsinde gördüğüm ortak özellik " ADANMIŞLIK!". Bir işe kendinizi adamanız için tabi ki onu bir mecburiyet olarak görmeden severek yapmanız gerekir, O işin sonuçları ile ilgili geleceğinizi etkileyecek beklentileriniz olması gerekir. Yaptığınız işe saygı duymanız ve en önemlisi emek harcamanız gerekir.

Eğer gözünüzün önünde sabahlara kadar, yaz kış demeden daha iyisini nasıl yapabilirim diye çalışan ve ortaya koyduğu çabaya saygı duymaktan başka elinizden hiç bir şey gelmeyen birisi varsa sanırım insan daha farklı düşünemiyor..
Benim de aslında yemek yaparken hissettiklerim buna benziyor, tek farkı ben bu yolda kendimi biraz daha eğitmeliyim. Çünkü sadece yapmış olmak için değil, ortaya koyduğum emeği layığı ile gösterebilmem için bunu yapmalıyım..

Eğer farklı düşünceler içerisindeyseniz ya da bana "öyle değil de, böyle yap" demek isterseniz lütfen yazın..
Facebook sayfasından ya da blogtan bana kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
İstediğim bu yola baş koymak :)
Desteğinizi esirgemeyin...

Evet bu kadar laflamak yeter, acıkan varsa gerçekten çok lezzetli ve pratik bir noodle tarifi vereceğim.
Kocacığım bayıldı neredeyse tabağı yalayacaktı :) Güya bana artık yemek yapma diyor.. Ben de ona diyorum "Beyim, beyim !Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu!!!" :)

Afiyetle!!!

Biftekli, Sebzeli Noodle: (4 kişilik)

Aslında dünya mutfağının ülkemize girmesi ile farklı kültürlerin yemeğine de aşina olmaya başladık. Ancak bilmeyenler olabilir. Ben size söyliyim; Noodle (nudıl) bir tür Çin eriştesi diye geçer ama çubuk makarna görünümündedir. Biraz daha toktur. Piştiği zaman az pişmiş gibi hissedersin ama kıtır kıtır değil tam tersine hafif diri diri gelir ağzınıza ki bu da hoş bir doku yaratır yemeği yerken..

Şimdi tarife geçelim..

Malzemeler:
- 1 paket noodle
- 2 adet yeşil dolmalık biber
- 2 adet sarı dolmalık biber
- 2 adet kırmızı dolmalık biber
- 2 adet kırmızı soğan
- 1 adet sarmısak
-  Soya sosu
- 4 dilim 2 cm kalınlığında kesilmiş bonfile
- Zeytinyağı
- Tuz, karabiber


Yapılışı:
- Öncelikle yeşil, kırmızı, sarı biberi, havucu ve kırmızı soğanı jülyen şeklinde doğrayın.
-  Sarmısağı ezin ve geniş bir wok tavasında kızdırılmış zeytinyağının içerisine atın. Sarmısak'ın lezzetli kokusunu aldığınız zaman sebzeleri de tavanın içerisine atın.
- Sebzeler hafif sotelendiğinde içerisine soğanları da ilave edin.
- Üzerine soya sosu dökün. Ne kadar olmasını istediğinize damak zevkinize göre karar verebilirsiniz.
- Bu esnada 1 litre su kaynatın ve içerisine noodle'ları atın.

- Eğer noodle paketinin üzerinde bir pişirme önerisi varsa buna uyun. Eğer yoksa noodle'larınızı 10 dk. boyunca sıcak suda pişirin.
- Noodle'lar pişince süzün ve kenara alın.


- Noodle'lar pişerken sebzeler de sotelenmeye devam edecek. Sebzelere karabiber ekleyin ancak tuzunu en son atın. Zira soya sosunun tuzlu olması yemeğinize zaten tuzlu bir tat verecektir.
- Sebzeler piştikten sonra süzdüğünüz noodle'ları wok tavasının içerisine atın ve kısık ateşte hafif karıştırarak 5-6 dk daha pişirin.
-Bu esnada bir ocak ızgarasını yavaş yavaş ısıtmaya başlayın. Yüksek ateşe ulaştığında etleri üzerinde pişireceğiz.
(Bunu yapmamızdaki amaç etlerimizi yüksek ısılı bir ocakta pişirmek istememiz çünkü ben açıkçası bu sefer kesinlikle sevgili kocacığımı dinlemeyeceğim ve orta pişmiş bir et yiyeceğim. Sizi bilmem ama ben biraz öyle seviyorum :) )
- Ama öncesinde etleri biraz yağlayın ve üzerine karabiber serpin.. Yalnız ızgarayı kesinlikle ama kesinlikle yağlamayın yoksa etleriniz pişerken dumandan hiç bir yeri göremezsiniz.
Eğer ızgarayı yağlamazsanız, hem duman olmaz hem de mutfak çok fazla kokmaz !!

(Babacım, etler yanmış değil üzerindekiler değirmende çekilmiş karabiber :)) -Annemin ve babamın en şiddetle karşı çıktığı şey yanmış et, balık ve tavuktur da  :)-

Etlerin her bir yüzeyi için 6-7 dk. yüksek ateşte pişirmek yeterli olacaktır.

Daha sonra etlerinizi ince ince dilimleyerek noodle'ın yanında ya da üzerinde servise sunabilirsiniz.

Afiyetler olsunnnn!!!
:)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder