11.02.2012

KEDİ DİLLİ TİRAMİSU


Evet çook beklenen tiramisu tarifini yazıyorum artık :)

Resimlerden de anlayacağınız üzere gerçekten kendimle gurur duyuyorum :) Ayrıca resimler de çok güzel oldu, çünkü sevgili kocacığım bana gitti düzgün fotoğraf çekebilmem için fon aldı, fotoğraf ışığı yaptı ve ışığın önüne koymak için filtre yaptı. Aslında hepsini yaptı yaptı diyorum, bunlar normalde bir sürü para verip alabileceğimiz malzemeler ama hiç birisi onun emek verip yaptığından kıymetli olamaz herhalde.. Kendisine binlerce teşekkür..
Ama tiramisu'dan da koca bir dilim vererek ayrıca kendisine teşekkür etmiş oldum sanırım :)

Evet, gelelim şimdi tarife :)

Malzemeler:
- 20-25 adet kedi dili
- 2 çorba kaşığı nescafe
- 2 su bardağı ılık su
- 3 kaşık kanyak (eğer koymak istemiyorsanız, tercih sizin :) ama ben biraz buruk seviyorum)
- 2 su bardağı süt
- 2 çorba kaşığı un
- 1 paket vanilya
- 1 adet yumurta sarısı
- 4 çorba kaşığı şeker
- 200 gr. labne peyniri
- kakao
- 1 adet baton kek kalıbı

Yapılışı:
- Öncelikle kek kalıbını streç film ile kaplayın. Bunu yapmamızdaki amaç sonrasında kek kalıbı ters çevirdiğimizde tiramisunun üzeri istediğimiz şekilde kalacak ve formu bozulmayacak...

- Derin bir tencerede süt,un, yumurta sarısı ve şekeri muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
- Muhallebi kıvamına gelince altını kapatın ve 2-3 dk. daha karıştırın.

- Daha sonra bir mikser yardımı ile ya da mutfak robotunda labne peyniri ve vanilya ile birlikte muhallebiyi 5 dk. kadar karıştırın.
- Karıştırdıktan sonra muhallebinin kıvamını koruduğunu göreceksiniz. Ilınması için kenara alın.



- Ayrı bir kapta sun, nescafe ve kanyağı karıştırın. Biraz sonra kedi dillerini bunun içerisine batıracağız. Ancak size bir kaç tavsiyem olacak.
* öncelikle suyun çok sıcak olmamasına dikkat edin. eğer sıcaksa nescafeyi ve kanyağı ekledikten sonra ılınması için biraz bekletin.
* kedidillerinin altını ve üstünü nescafeli karışımın içine batırın ve çıkarın. Kesinlikle sıvıyı içine çekmesi için bekletmeyin. yoksa tiramisuyu servis ederken her yerinden nescafe çıktığını görürsünüz. Kedidillerinin ıslanması yeterli..
- Kek kalıbının içerisine ilk önce ince bir kat muhallebiden dökün. Üzerine 2 kat nescafeli sıvıya batırdığınız kedi dillerini dizin. Üzerine yine muhallebi dökün ve 2 kat kedi dili daha dizin.

*** Benim kedi dillerim tek kat'tı. Bazı kedi dilleri iki katı yapışık olarak satılıyor. Siz elinizdeki kedi diline göre kaç sıra kedi dili yerleştireceğinize karar verebilirsiniz.

- Son kat kedi dilini de dizdikten sonra üzerine kalan muhallebiyi dökün ve üzerini bir streç film ile kapattıktan sonra 1 gece buzdolabında beklemeye bırakın.
Sakın acele edip de erkenden yemeye kalkmayın.
- 1 gece dolapta bekledikten sonra daha lezzetli oluyor. İnanın bana :)))

Servis yaparken üzerini süslemek için öncelikle bir süzgeç yardımıyla elediğiniz kakaoyu serpebilirsiniz ve arzu derseniz beyaz ve bitter çikolatayı rendeleyebilirsiniz..





Açıkçası ben yaparken de yerken de çok keyif aldım..
Yanında sıcacık bir kahve ile çok güzel gidiyor...

Herkese afiyet olsun :))

4 yorum:

  1. Gerçekten de çok lezzetli oldu, tarif için teşekürler...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar arkadaşım şu an yazlıktayım ve oğlum tramisu istedi burada tariflerim vardı ama bulamadım:) ve nette kendi yaptığım tarife benzer bir tarif aradım hoş bir tesadüfle sizin tarifinizi buldum şimdi hemen deneyeceğim bakalım nasıl olacak teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. 31.03.2013

    tatli harika oldu,kocam yerken bayildi.yani cok tesekürler tarif icin.byyyyeee

    YanıtlaSil