1.02.2012

TARTE AU CITRON (LIMONLU TURTA)

Ne yalan söyleyeyim, benim "turta" ile bir türlü yıldızım barışmıyor.  Mutlaka bir şeyini unutuyorum. Bir keresinde sohbete dalıp bizzat kendisini fırında unuttum. Başka bir seferinde de tart hamurunun içerisine su koymayı unuttum. Yapıyorum yapıyorum sürekli cıvık, sürekli cıvık , insan hamur yoğururken unun içerisine sıvı bir şey koymayı unutru mu?  Unuttum valla ben , öyle cıvık cıvık yemiştik. Bu seferde tart hamurunu önden pişirmeyi unuttum. Hoop bütün malzeme ile birlikte fırına verdim. Haliyle içi pişti, hamuru bir türlü pişmedi.
Şimdi diyeceksiniz ki bütün bunları niye yazdın? E benim yaptığım hataları yapmayın siz en doğrusunu pişirin diye... :)

Bugün size limonlu bir turta tarifi vereceğim. Tarifin adımlarına büyük bir sadaketle bağlı kalırsanız çok lezzetli bir turta yapacağınızdan eminim. Ben turtayı küçük tart kalıplarında yaptım. :)
Bu turta ile ilgili eklemek istediğim bir başka nokta ise şu; bilmem hatırlar mısınız bazı fırınlarda yumurta akından yapılan, kimi yerlerde "içiboş" kimi yerlerde de "beze" diye anılan bir kurabiye vardı. Bu turtanın iç malzemesi piştikten sonra biraz onu andırıyor. Sadece limonlusu :) Gerçi ben hiç sevmezdim ama yine de yerdim :)
Bakalım siz beğenecek misiniz?


Tarte Au Citron (Limonlu Turta)

Turta Hamuru için malzemeler (1 bardak un  için.. İsteğe göre bardak sayısı kadar fazlalaştırabilirsiniz)

- 1 bardak un
- 4 kaşık şeker
- 1 tutam tuz
- 3 kaşık soğuk su
- 3 kaşık yumuşamış tereyağı
- 1 kaşık sıvıyağ

Turtanın iç malzemeleri:
- 4 yumurta (beyazları ve aklarını ayırın)
- 1/2 bardak toz şeker
-  1 limonun rendelenmiş kabuğu
- 3 kaşık limon suyu ya da yarım limonun suyu
- 1/4 bardak şeker
- 1 tutam tuz

Yapılışı:
- Öncelikle işe tart hamurunu yapmakla başlayın.
- Hamur malzemelerinin tamamını bir kase içerisinde karıştırarak yoğurun.
- Güzel bir tart hamuru olduğunda merdane ile açın. Eğer benim gibi küçük tar kalıpları düşünüyorsanız, bu durumda açtığınız hamuru küçük parçalar halinde bölün ve tart kalıplarına yerleştirin.
- Yandaki resimde gördüğünüz gibi.
- Bu şekilde önceden ısıtılmış fırında 30 dk. kadar pişirin. Fırın 180 derece olmalıdır.

- Fırından çıktıktan sonra bir kenara alın ve tartın iç malzemesini hazırlamaya başlayın.
- Öncelikle 4 yumurta sarısını 1/2 bardak toz şeker ile şekerler eriyinceye kadar çırparak karıştırın.
- Karışımın içerisine limon suyu ve limon kabuklarını ekleyin.
- Bir tencerenin içerisine su koyun. Su belli bir sıcaklıkta ateşin üzerindeyken (kaynamıyor olması önemli) yumurta karışımı olan kaseyi tencerenin üzerine oturtun. Düzenli olarak karıştırmaya devam edin. Yumurtalarınızın pişmemesine ve karışımın her zaman kadifemsi bir kıvamda kalmasına dikkat edin.
- Ayrı bir kasede 4 yumurta beyazını çırpın.  Çırpma esnasında içerisine bir tutam tuz atın ve şekeri ekleyin. Yumurta beyazı yandaki şekilde görüldüğü gibi akışkan olmayan bir krema kıvamına gelmelidir.
- Daha sonra içerisinde yumurta sarılarının olduğu karışımı ekleyin ve nazikçe yavaş bir şekilde iki malzemeyi birbirine karıştırın.

- Malzeme güzelce karıştıktan sonra bütün malzemeyi önceden pişirdiğiniz tart kalıplarının içerisine dökün.
 Artık tartlarınız fırına girmeye hazır. 180 derecede 30-35 dk. üzeri kızarana kadar pişirin.

Aslında daha önceki tariflerden aşina iseniz göreceksiniz, iç malzeme bir çeşit sufle başlangıcı gibi.. Haliyle fırının içerisinde puf puf kabaran turtanız fırından çıkardıktan hemen sonra sönmeye başlayacaktır.
O nedenle bir an önce servise sunmanız Tartınızın beğenilmesi açısından çok önemlidir..



Daha öncede söylediğim gibi ben yine tartı pişirirkwn bir takım aksaklıklar ve unutkanlıklar yaşaddım. O nedenle sizden ricam sanki ben hiç öyle unutkanlık falan yapmamışım gibi resimlere bakmanız ve sanki çok muhteşem bir turtaymış gibi yorumlar yapmanız :))))

Herkese bol keyifli geceler...


Bon Apetite!!!



1 yorum:

  1. off kokusu geldi sanki burnuma:) ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil