17.01.2011

ÇİKOLATALI MUFFIN ve İSTAVRİT :))

Kızınız Defneyi, Oğlumuz İskorpite...
Güzel bir kitap - okumak isteyenlere: Didem Şenol Yapı Kredi Yayınları- istavrit yaparken aklıma geldi. :)

Bugün yine alışveriş yaptım :( Ne olur birisi şu indirimleri durdursun.. Lütfen her şey yeniden ateş pahası olsun da paraya kıyıp bir şeyler alamayalım..
Ama olmuşla ölmüşün çaresi olmazmış. Ben alışveriş yapıcam diye "tantitoni"yi talan ettim. Hani şu rengarenk binbir çeşit mutfak malzemeleri satan mağaza var ya :) Güya herşey %51 indirimli.. Ama kasaya gelince "bunlar bunlar indirimde değil!" tırk tırk cırk cırk.. "hanfendi 100 küsur TL" pardon!! Nasıl yani!! :O
Tabi kasada yüz kişiyi arkada bekletmek pahasına 3-5 parçayı geri bırakmalar , son bir fiyat hesaplatması ve nihayet makul seviyede bir ücretle, ellerimde paketler ve  içimde " yine mi yaa :( !!!" diyen bir suçluluk duygusu ile mağazadan ayrılma!!! (Benzer durum yaşayanlar parmak kaldırsın) :))

Artık aldığım şeylerle kendimi mutlu ediyim derken çıkardım muffin kalıplarımı, renk renk dizdim onları :) Eeee,  kalıpları sıra sıra dizince artık çikolatalı muffin yapmak şart oldu :)


Çikolatalı muffın tarifi için Sofra dergisinin verdiği bir eki kullandım. Tarif güya 14 kişilik, ben de sanıyorum 14 adet muffin kalıbı yeterli olur. Hiç de öyle değilmiş. 48 kalıp da olsa yetmez yani.. O yüzden ben tarifi 2 ye bölerek size aktaracağım..

Çikolatalı Muffın

Malzemeler:
* 4 adet yumurta
* 2 su bardağı toz şeker
* 1/2 su bardağı erimiş tereyağı
* 1/2 su bardağı süt ile çırpılmış krem şanti
* 1/2 su bardağı yoğurt
* 1 paket kabartma tozu
* 3 su bardağı un
* 1/2 paket kakao
* 1/2 su bardağı kırılmış çikolata
Üzerine:
* 1/2 su bardağı kırılmış çikolata

Yapılışı
* Yumurta ve toz şekeri bir kaba alıp kabarıncaya kadar çırpın.

* Üzerine önce teryağı daha sonra krem şantiyi azar azar ilave edin. (Burada sırası çok önemli.. Azar azar ilave etmekte)
* Çikolata hariç diğer bütün malzemeleri ayrı bir kapta karıştırın ve daha sonra yumurtalı karışıma ilave edin. En son çikolata parçalarını ekleyin. 
* Hazırladığınız harcı muffin kalıplarına paylaştırın. Üzerine çikolata parçalarını serpin..

* Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 40 dk. pişirin. Ilık olarak servis yapın.

* Çikolatalar içindeki şeker yanınca hafif karamelize olmuş. Yemesi keyifliydi :)


Gelelim İstavrite..

Eee akşam da bir şeyler yemek lazım..
Elimizde dipfrizden çıkarılmış yarım kilo kadar bir istavrit vardı.. Ben şöyle pişirdim..

* Öncelikle balıklarınızı güzelce yıkadıktan sonra iyice kurulayın.. (tava da yapacağımız için su sıçratmaması çok önemli..)
* Bu arada bir gazetenin üzerinde un, tuz ve karabiberi birbirine karıştırdım.. 
Geniş bir tavada zeytinyağını ısıtın ve üzerine 2 kaşık tereyağı ekleyin. Yağ ısınınca una buladığınız balıkları tavada arkalı önlü pişirin.. 
(ah canım annem, kulakların çınladı mı.. balıkları her una buladığımda aklıma sen geldin.. İzmir ,yine bir kez daha burnumda tüttü :( .. )




Bon Apetit !!
:))

Herkese güzel bir pazartesi diliyorum..


3 yorum:

  1. bizde ofisteki muffinleri eşin neden yemiyor da bizimle dalga geçiyor dioduk ki burayı keşfettik...
    çok leziz görünüyor gerçekten :)

    chatitze

    YanıtlaSil
  2. iyi geceler;size kötü haber balıklar istavrit değil "sardalya" balığı neredenmi biliyorum?...eeeeeee ben Çanakkale'liyim ;) ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Hanım,
      MErhaba.. Öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim. Maalesef balık konusunda süper bilgili değilim.. Tabi ki bazı temel balıkları biliyorum ama zaman zaman çok benzeyenleri birbirine karıştırdığım oluyor. :)
      Yine de teşekkürler..

      Sil