13.02.2012

Apartman Çıkarması!!!

Efendim, aslında bu akşam niyetim eve gelip sakin sakin güzel bir yemek yapmak ardından da bloguma girip bu güzel yemeği sizlerle paylaşmaktı.
Gelin görün ki sevgili eşimin bana çok güzel bir süprizi oldu :)
Bu akşam bizim evde Apartman Toplantısı olacakmış!!!!!
12 daireli bir apartmanda daire başı en az 1 kişi toplantıya gelse 12 kişi yapar, kimi komşularımız eşi ile gelse, en az 16 kişi...
Bunu ilk duyduğumda aklıma gelen ilk şey, "haftanın en yoğun gününü geride bıraktıktan sonra eve gelip de bu kadar insanı ben nasıl ağırlayacağım!!!" oldu.
Çok acıdınız bana biliyorum ama şanslıyım ki durum o kadar vahim değildi. Aşağı yukarı 10 kişiydik.
Her ne kadar sevgili kocacığım "Ammaan ne olacak, bir çay demler, geçeriz" dese de, çocukluğunu, annelerin katıldığı "Altın Günlerinde" geçirmiş bir nesil olarak, asla ve asla evimize gelen misafirleri bir kuru çayla geri gönderemem, hele ki aşçılık okulundan mezun olduktan sonra kesinlikle gönderemem.. Ayıplarlar adamı :)))
Haliyle ben de kolları sıvadım veeee sevgili kayınvalideciğimi aradım :) Kendime en alasından bir sigara böreği sardırdım. :))
Kendim de yapa yapa bir kurabiye yaptım. E pratik olmak demek her zaman eli çabuk olmak demek değildir. Biraz da kafayı çalıştırmak lazım  :)
Ama kurabiyem çok güzel oldu inanın bana :))
Eğer başınız sıkışırsa benim gibi şipşak yapabileceğiniz bir tarif. Ayrıca çayın, kahvenin yanında, 2-3 gün sonra bile ikram edebileceğiniz güzel bir atıştırmalık...
Bu akşam ki misafir trafiğinden dolayı hafif bir tarif oldu ama arada bir bunlar da lazım :)
Şimdi sizi önce annemin yaptığı börek ile başbaşa bırakıyor sonra da kendi yaptığım kurabiyenin tarifini veriyorum..
(Börek tarifini de annemden öğrenir öğrenmez yazarım size)
Afiyetler olsun!!! :)


Sıcacık, Üzerinde Dumanı Tüterken Hayal Etsenize...

Cevizli Kolay Kurabiye
Malzemeler:
- 150 gr. Ceviz
- 125 gr. margarin
- 1/2 bardak un
- 1/2 bardak pudra şekeri
- 1 paket vanilya

Yapılışı:
- Cevizi, unu, vanilyayı bir mutfak robotunda unufak olana kadar çektirin. Kıvamlı bir karışım olacaktır.
- Margarini eritin ve daha sonra bir kapta pudra şekerini de ilave ederek mikser yardımı ile karıştırın.
- Ceviz, un, vanilya karışımını, pudra şekeri margarin karışımına ekleyin. Hamur kıvamına gelinceye kadar yoğurun.

Eğer siz de benim gibi cevizi çok seviyorsanız, özellikle Fisko Birlik'in ceviz ya da fındık ezmesine bayılıyorsanız, elinizi bol tutup cevizini fazla koyabilirsiniz. Bu durumda hamurunuz, tam bir hamur gibi değil de biraz pütürlü bir kıvamda kalabilir ve elinize aldığınızda istediğiniz gibi bir hamur yuvarlama şekli veremeyebilirsiniz. O zaman da bir fırın tepsisine yağlı kağıdı serin üzerine elinize aldığınız bir parça hamuru kayun ve elinizle bastırın. Belki biraz şekilsiz olacak ama şekilsizlikte bir şekildir. :) Ben öyle yaptım. Hem de çok pratik oldu. Televizyondaki en değme aşçılar pratik olsun diye abuk sabuk şeyler yapıyor, ayıla bayıla seyrediyoruz. Biz yapınca niye olmasın? Ayrıca burası benim mutfağım, var mı itirazı olan :) :))) :P
Hem misafirler de afiyetle yedi :)

Neyse, uzun ladın kısası, hamurun tamamını yağlı kağıdın üzerinde daireler şeklinde dizdikten sonra önceden ısıtılmış fırında 175 derecede 15-18 dk. kadar pişirin. Fırından çıktıktan sonra soğutun ve afiyetle yiyin..

Kıtır kıtır, ağzınızda dağılan güzel bir lezzet!!!

Afiyet olsun!!!

1 yorum:

  1. Ben açıkçası, kurabiyelerdenyedim ve bayıldım...
    Ağızda dağılan, gervrek bir tadı var..
    Ayrıca cevizlerin kavruk tadı kahve ile süper gidiyor!!!

    YanıtlaSil