10.03.2012

Bir Cuma Akşamı... Fırında Bonfile..

Sizi bilmem ama ben evlenmeden önce kendi kendime şöyle bir söz vermiştim. Ne olursa olsun, her cuma akşamını eşimle kendime ayıracak ve çok güzel yemekler yapıp onu karşılayacaktım. Mumları yakacak ve güzel bir müzik eşliğinde baş başa yemek yiyecektik. Böylece evliliğin bizi soktuğu rutinden kurtulacak. Her akşam televizyonun karşısında pinekleyen bir süre sonra da birbirine yabancılaşan o evli çiftlerden olmayacaktık.

Her cuma akşamı olmasa da elimden geldiğince kafama koyduğum bu planı gerçekleştirebiliyor olmanın mutluluğunu yaşıyorum.
:)
Haliyle anlayacağınız gibi, "Yaşasın Bugün Cuma!!" enerjisi ile eve geldim ve sevgili eşim ile kendime "Yalan Dünya"yı seyretmeme pahasına güzel bir sofra hazırladım :)

Size de aynısını tavsiye ederim. Gerçi bebeği ve çocuğu olan çiftler diyecek ki "e biz ne yapalım?" Valla haklsınız, sanırım ben de biraz ondan korkup bebek olayına giremiyorum. Şu anki halimden o kadar memnunum ki...
Neyse bebek olayını başka zaman konuşuruz. :)

Bu akşam ben fırında Bonfile yaptım. Yanında da Rokalı, Hellim Peynirli ve Kurutulmuş Domatesli bir salata ile..

Eti pişirmeden önce 1 gece boyunca marine ettim. İşte size tarifi....


Fırında Bonfile

Marine için malzemeler:
- 2 kaşık bal
- 3 kaşık zeytinyağı
- 2 kaşık hardal
- 1 kaşık ketçup
- 1 kaşık kanyak
- İnce kıyılmış taze baharatlar (biberiye, fesleğen, kekik, defne)
- 1 diş ezilmiş sarmısak

Yapılışı:
- Öncelikle eti bağlamalısınız, böylece et formunu bozmayacak ve istediğiniz şekilde kalacaktır. Ayrıca bağlı şekilde durduğu için içindeki suyu hapsedecek ve hem yumuşaklığını hem de lezzetini koruyacaktır.
- Eti bağladıktan sonra, marine malzemelerini kapaklı bir kabın içinde karıştırın. Eti içerisine yerleştirin. Marine sosunu etin her yerine bulayın. Kapağı kapatın ve buzdolabında 1 gece bekletin.
- Eti pişireceğiniz zaman kızgın bir tavada etin her bir tarafı kızaracak şekilde 7-8 dakika pişirin.
- Daha sonra önceden ısıtılmış 200 derece fırında sosu ile birlikte 1 saat pişirin.
- Arada bir eti çevirmeyi ya da marine sosu üzerine tekrar tekrar gezdirmeyi unutmayın.
- Et piştikten sonra ince dilimler halinde keserek ikram edin.

Et size az pişmiş gelebilir ama bu et maalesef böyle güzel..
Soğutmadan servis yapın.
Yanına isterseniz makarna, isterseniz salata ekleyebilirsiniz...

Afiyet olsun...

Akşam yemeğinden bir sahne....


3 yorum: