3.08.2011

QUICHE AUX OIGNONS (SOĞANLI KİŞ)

Aslında bu yazıyı 2 hafta önce falan yazmalıydım. Çünkü yemeği neredeyse, yapalı 2 hafta oldu. Amma velakin iş, güç, koşturmaca derken bu güne ve gecenin bu saatine kadar sarktı. Ne varki içimde büyümekte olan vicdan azabını daha fazla bastıramadım..

Bu tarifi İzmir'den iki arda bir derede, işinin gücünün arasında kalkıp gelen güzel kardeşimin şerefine yaptım. Sağolsun kendisi de bana çok yardım etti bir de üstelik yanımda benimle poz verme güzelliğinde bulundu.. 
Bence Evrişko, yine gelmelisin üstelik artık yalnız gelmemelisin..

Yemek hazırlama süreci kardeşiminde sayesinde "İzmir'den kuzum gelmiş evde bir bayram havası" şarkısı eşliğinde gerçekleşti. Haliyle sevgi katılarak yapılan her şey gibi yemek de çok güzel oldu.. 

Şimdiden yapıp da tadına bakan herkese afiyet olsun....

Quıche Aux Oıgnons (Soğanlı Kiş)

Size uzun uzun kiş hamuru tarifi vermeyeceğim. Çünkü daha önce çok detaylı bir şekilde anlatmıştım. O nedenle isterseniz aşağıdaki linkten yardım alabilirsiniz... (Bu arada farkettim ki, bir önceki kiş tarifinde de kardeşim izmir'den gelmiş. Ya o çok seyrek geliyor ya da ben o ne zaman gelse kiş yapıyorum :P)


Malzemeler: 

* 1 kilo jülyen doğranmış soğan..

* 1 kilo mantar

* 3 yemek kaşığı tereyağı

* 1 yemek kaşığı z.yağı

* 1,5 yemek kaşığı un

* 2 yumurta

* 2/3 bardak krema

* 1 çay kaşığı tuz

* bir tuta karabiber

* 1 bardak rendelenmiş kaşar peyniri 
(ilave olarak biraz parmesan da olabilir..)

Yapılışı:

* Öncelikle soğanlarınızı geniş bir tavada ağır ateşte tereyağı ve zeytinyağı ile pişirin. Arada bir karıştırarak, soğanlar yumuşayıncaya ve altıns sarısı rengine gelinceye kadar pişirin.

* Daha sonra üzerine ince ince dilimlediğiiniz mantarlarınızı ilave edin..
Mantarlar ile ilgili bir bilgi vermem gerekirse..

Mantarları yıkamamaya dikkat edin. Çünkü mantarlar yıkandıkları zaman sünger gibi suyu içine hapsederler ve pişirme sırasında bütün içine hapsettikleri suyu dışarı verirler. Bu da yemeğinizi istemediğiniz kadar sulu olmasına neden olur. 
Mantar özünde zaten pişmesi sırasında su salan bir yapıya sahiptir. Bu nedenle mantarlarınızı yıkamak yerine önce dış kabuklarını soyun sonrasında da nemli bir bez ile silin..

* Mantarları ve soğanı sotelendikten sonra unu ekleyin ve bir iki dakika da bu şekilde kavurduktan sonra , bir kenara alın.

*  Yumurtaları bir kapta çırpın. Krema ve baharatları ilave edin. Kaşar peynirin yarısını karışıma ekleyin. 
* Karışımı, soğan ve mantarlar ile karıştırın.

* Bu arada daha önce size verdiğim kiş hamuru tarifini kullanarak kiş kalıbını hazırlamanız gerekiyor. 

* Kalıbı da hazırladıktan sonra soğan ve mantar karışımını yayarak kiş kalıbına dökün.

* Üzerine kalan kaşarı serpiştirin.

* Önceden ısıttığınız fırında 25-35 dk. kadar pişirin..

Bu arada biz kendimize birer martini  yapıp , kişin pişmesini bekleyinceye kadar keyifli bir sohbete dalmıştık.

O kadar bekledikten sonra  nar gibi kızarankişinizi afiyetle yiyebilirsiniz..


Bon Apetite...

:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder