12.07.2012

GNOCCHI

Dün, herkese facebook'tan duyurduğum üzere bizim hiç bilmediğimiz ama Fransız Mutfağında oldukça yaygın olarak bilinen bir yemeği yaptım.
Gnocchi!!! (gnokki diye okunuyormuş, biraz inleyerek söylemek lazım, aman telafuzumuz yanlış olmasın, bir şeyimiz eksik kalmasın!!)

Adını duyunca insan "wow, nasıl "süper" bir yemektir kim bilir?" falan diyor, biraz da meraklanıyor.
Hatta kardeşimin sabahın köründe, sanki acaip önemli bir şey olmuş gibi 2 ayrı hattımdan 4-5 kere aramasına ve "Abla, yemek yapacakmışsın, "Nokki mi ne?", burdaki herkes " hani nerde tarif" diyor. Hani nerede tarif?" diye telefona sarılmasına bakılırsa, meraklananların sayısı bir hayli fazla....
:) Hiç kimseyi merakta bırakmak istemem o nedenle hemen yazıyorum.
Yalnız özellikle belirtmek isterim ki, lütfen beklentilerinizi minimum'da tutun ve çok bir şey ummayın!!!

Meğersem bu yemeği bizim bilmememizin bir sebebi varmış!
Yemek, gerçekten çok kötü!!!!
O kadar uğraştım, emek harcadım. Bu sıcakta kan ter içinde kaldım. Hem de ne için?
Sonunda bir tabak patates püresi yemek için!!
Neyse, ben yine de tarifi yazayım. Belki de yapıp da yemek isteyen olur. Eğer yapan olursa lütfen bana haber versin, zira kendisini oldukça merak ediyorum :)


***** Yalnız son bir detay eklemek istiyorum: Farkettim ki, bu gnocchi'nin bir sürü varyasyonu varmış. Belki de ben yanlış olanı seçmişimdir. Neyse , belki de bir kez daha denemekte fayda var.. Anlaşılan bu tarif için yeniden mutfağa gireceğim :)
Lafı fazla uzatmayayım:
İşte size Gnocchi!

Malzemeler:
Pâte á Choux için: (1 bardak için ölçüler)
  • 1/2 bardak su
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz, Karabiber
  • Kakule (olmasada olur. ben de yoktu)
  • 1 çay bardağı un
  • 2 yumurta

Yapılışı:
  • Suyu tereyağı ile birlikte bir sos tenceresinde, yağ yavaş yavaş eriyinceye kadar kaynatın. Bu arada ununuzu ölçün.
  • Ateşten alın. Unu bir seferde içine boşaltın ve tahta bir kaşık ya da çırpma teli ile hızlıca çırpın.
  • Tekrar ateşe alın (yüksek ateş) 1-2 dk. daha pişirin.
  • Ateşen alın ve karışımın ortasına bir çukur açarak, yumurtalardan bir tanesini çukurun içine kırın. Hızlıca çırpmaya başlayın. Yumurtayı karışımın içerisine iyice yedirdiğinizde ikinci yumurta için de ayn işlemi yapın.
  • Yumuşak ve kıvamlı bir karışım elde edinceye kadar çırpın. Daha sonra kenara alın.
Gnocchi De Pommes de Terre: (2 kişilik)
Malzemeler:
  • 2 adet orta boy patates
  • 1 /2 bardak Pâte á Choux
  • 1 çay bardağı parmesan peynir
  • İnce doğranmış 1 tutam maydanoz
  • Haşlamak için 1 litre su
  • 1 çay bardağı un.
Yapılışı:
  • Patatesleri soyun ve 4'e bölün.
  • Derin bir tencerede yumuşayıncaya kadar haşlayın.
  • Haşlanan patatesleri süzün ve patates ezici yardımı ile püre haline gelene kadar ezin.
  • İçerisine maydanoz, pâte á choux ve parmesan peyniri ilave edin.
  • İyice karıştırın.
  • Unu bir tepsiye boşaltın ve eliniz ile küçük silindirler haline getirdiğiniz patatesleri unun içerisinde yuvarlayın, silkeleyin ve kenara alın.

  • Patates toplarını isterseniz, şekil vermek için çatalın ucu ile hafifçe ezebilirsiniz.
  • Daha sonra haşlama suyunun içerisine atarak haşlayın. Suyun kaynamıyor olmasına özellikle dikkat edin. 20 dk boyunca haşlayın.
  • Gnocchilerin piştiklerinden suyun üzerine çıkarak dönmeye başlarlar. O zaman kevgir ile toplayarak servis tabağına alabilirsiniz.
Üzerine fesleğenli ve salçalı bir sosun yakışacağını düşündüğüm için ben o şekilde ikram ettim. Siz de tercihinize göre bu şekilde ikram edebilirsiniz. Ancak, dediğim gibi, bu tarif beni çok memnun etmedi, ama o kadar yapacağım diye duyurduğum için sizinle paylaşmadan da duramadım.  Ne var ki, yeni bir gnocchi yapmak farz oldu. Çünkü internette biraz araştırınca farklı tarifler olduğunu görüyorum. Bir kişi patatesleri haşlamak yerine fırında pişirmiş. Tabi ki bu nem açısından patateslerin daha kuru olmasına neden olmuştur, ki zaten haşlanacak olan gnocchiler için bu iyi bir yöntem gibi görünüyor.

Açıkçası ben, merak edip denemek isteyenlere, ikinci gnocchi tarifini bekleyin derim. :)
Yine de şimdiden Afiyet Olsun!!! :)



Bon Apetite!!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder