25.06.2012

Viyana Usulü Şinitzel

Umarım herkes bu sıcaklarda kendisini serinletecek güzel bir pazar günü geçirmiştir...

Açıkçası ben bugün eşimle birlikte karadenizin serin sularına bıraktım kendimi.. Kilyos'taki Burç Beach'te hem denizin ve güneşin hem de bugün finalleri yapılmakta olan kiteboard yarışmasının tadını çıkarma fırsatı bulduk. Bana sorarsanız günübirlik yapılan gezilerin, sizi alıp şehirden uzaklara götürmesinin yanında en güzel yanı öncesinde yapılan keyifli ve heyecanlı hazırlık süreci. Doğrusunu isterseniz hem yemek yapmaktan anlayıp hem de dışarılarda tonlarca nasıl yapıldığını bilmediğim yemeklere para vermek bana savurganlık gibi geliyor. Özellikle görsel, işitsel hayatımıza giren her şey bizi katıksız bir tüketim ihtiyacına yönlendirirken. Bu nedenle biz de sabah erkenden kalkıyoruz. Eşim fırına gidiyor ve tazecik sandviç ekmeklerinden alıyor. Ben de Club Sandwich tarifini biraz modifiye ederek güzel bir Beach Sandwich hazırlıyorum. Portatif buzluklarımıza da içeceklerimizi ve meyvalarımızı koyduktan sonra değmeyin keyfimize :) Sonrasında bize sadece keyif yapmak kalıyor :)

Akşam eve döndükten sonra da güneşi, serin serin balkonunuzda oturmuş, dondurma iyiyerek batırmaktan daha keyifli bir şey olamaz :)
Bence böyle bir hafta sonu siz de planlayın.. Üşenmeyin.. Keyif alacağınızı düşünüyorum..




Pazartesi sendromuna geçiş yapmadan önce son dakikalarını yaşadığımız bu sıcak pazar gününde sizi eğlendirecek bir tarif vermek istiyorum. Evet! Maalesef biraz kalorisi yüksek, Evet! Pişirme tekniği açısından biraz zararlı. Ama! Kesinlikle çok lezzetli...

Sanırım sağlıklı beslenmeye, yaşım gelene kadar başlayamayacağım.. İleride zaten bazı gıdaları tümden kesmem gerekecek, o zaman "neden şimdiden mahrum kalayım?" :)

Şimdi gelelim tarife:

Aslında hepimiz şinitzeli biliriz. Genelde de tavuklu yaparız. ancak bu seferki biftekli!!

Malzemeler: ( 2 kişilik )

- 2 dilim iyice dövülmüş biftek
- 1 bardak un
- 2 adet çırpılmış yumurta
- 1 bardak galeta unu
- Tuz, karabiber
- Pişirmek için sıvı yağ

Yanına Garnitür olarak Patates Salatası:

- 3 adet orta boy patates
- Taze Soğan
- Kornişon Turşu
- Tuz, Karabiber
- Zeytinyağı
- Sirke

Yapılışı:

- Tavada sıvı yağı kızdırın.
- Biftekleri una batırın. Heryeri bulanınca, fazla ununu silkeleyin. Yumurtaya batırın. Sonra da galeta ununa.
- Yağ kızınca, tavaya atın ve her bir yüzeyini 2-3 dk. kadar pişirin.
- Et ince olduğu için çok kısa sürede pişecektir.

Patates salatası için;
- Patatesleri soyun ve küp küp doğrayın. Yumuşamasına izin vermeden haşlayın. Haşlanınca süzün ve biraz soğuması için kenara alın.
- Taze soğan ve kornişonları zar büyüklüğünde doğrayın.
- Maydonozu ince kıyın.
- Patatesler ile birlikte doğradığınız malzemeyi karıştırın. Sirke ve zeytinyağı ekleyin.
- Tuz ve karabiber ile tatlandırın. Terchinize göre başka baharatlar da koyabilirsiniz. Biz sumak koyduk. Gerçekten çok lezzetli oldu.
- Dah sonra etin yanında ikram edin.

Bu arada siz de benim yaptığım gibi acaba etler pişmez mi diye korkup 2-3 dk.dan fazla pişirmeyin yoksa aşağıda gördüğünüz gibi esmer bir şinitzel yemek durumunda kalabilirsiniz.
Ayrıca kalabalık bir grup için yapacaksanız ve 2-3 taneden fazla pişirecekseniz, mutlaka etleri pişirdiğiniz yağı değiştirin.

Bon Apetitè!!!





1 yorum:

  1. Julie&Julia filmini izleyip de blog açan pek kalabalık bir grubuz sanırım biz, bende izleyip gaza gelenlerden birisiyim... Son zamanlarda denk geldiğim en iyi bloglardan biri diyebilirim, çok eğlendim okurken...

    YanıtlaSil