21.06.2012

İnternetteki Her Tarife de Kanmamak Lazımmış...

Efendim, herkese iyi akşamlarr..

Bu akşam sevgili kayınvalidem bize gelecekti. O yüzden özenip bir şeyler yapayım istedim.Vakit bulup biraz va interneti kurcaladım, bakayım ne enteresan tarifler var diye...
Öncelikle işten eve gelip de hızlı ve pratik bir şekilde yapabileceğim bir tarif aradım. Aradım, taradım nihayetinde hem kulağa hem de göze hoş ve ilginç gelen pratik olması gereken bir tarif buldum. Gelin görün ki hiç de pratik değildi.. Ama ben size modifiye ederek yazacağım. Böylece siz benim yaşadığım sıkıntılı süreci yaşamadan pratik bir akşam yemeği hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler:

Tavuk İçin  ( 2 kişilik)
- 2 adet tavuk göğsü
- 4 dilim dana jambon
- Rendelenmiş kaşar Peynir
- 3 Kaşık İncir Reçeli
- 1 ince doğranmış küçük soğan
- 1 kaşık elma sirkesi
- 1 tatlı kaşığı dijon hardalı
- Taze Kekik
- Tuz, Karabiber
- Zetyinyağı

Makarna İçin
- 2 kişilik tagliatele ( Barilla marka şiddetle tavsiye edilir.)
- 1 adet patlıcan
- 2 adet biber
- 1 adet közlenmiş biber
- 1 adet ortaq boy soğan

Yapılışı:
- Bir kasede incir reçeli, ince doğranmış taze kekik , tuz ve karabiberi karıştırın.
- Tavuk göğüslerini döverek inceltin.
- İncir reçelli karışımı tavukların üzerine fırça yardımı ile sürün.
- Rendelenmiş kaşar peynirin, döverek incelttiğiniz tavukların üzerine serpiştirin.
- Üzerine dana jambon dilimlerini yerleştirin.
- Tavukları rulo haline getirin ve geniş bir tavada orta ateşte her bir yüzeyi 4 dk. kadar pişirin.
- Bu sırada incir reçelli karışımın içine ince doğranmış soğanı, zeytinyağını, hardalı ve sirkeyi ekleyin. Karıştırın ve sos tenceresinde bir miktar pişirin.
- Tavuklar piştiğinde üzerine sos olarak dökeceksiniz.

- Makarnayı haşlayın.
- Bu sırada küçük küpler halinde doğradığınız biber, patlıcan ve soğanı soteleyin.
- Sebzeler sotelendikten ve makarnanız haşlandıktan sonra hepsini geniş bir tencerede ya da wok tavasında karıştırın.
- Tercihinize göre krema ya da soya sosu ilave edin.
- Tavuğunuz ile birlikte ikram edin.

Bon Apetitè



2 yorum:

  1. İncir reçeli çok ilgnç .Görsellik muhteşem. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık bitanem, tavuk göğsü ancak bu kadar lezzetli olabilirdi.

    YanıtlaSil