28.05.2012

Et Sevenlere Et Kısmı!!

Efendim, Balık'ı yazdık.
Eti de yazmadan geçmeyeyim istedim.

Aslında işin cümbüş kısmı etten ziyade etin yanındaki fasulyede.. Kafanızda şimşekler çaktıracak, sizi şaşırtacak bir tat.
Türk mutfağında ya zeytinyağlı olarak soğuk ya da kıymalı, salçalı olarak sıcak ikram edilir. Ancak bu sefer fasulyeyi biraz değiştirdim. Etin yanına iştah açıcı bir garnitür olarak ekledim.
Böylece diyet yapmak isteyenlere hem protein hem de sebze yiyebilecekleri bir akşam yemeği çıkarmış oldum. Üstelik çok da doyurucu.. ( Ben şu anda patlamak üzereyim:) )

Malzemeler:

- Dana Bonfile
- Yarım Kilo Taze fasulye
- 3 adet taze soğan ( beyaz kısmı)
- 2 diş sarmısak
- 1 adet kırmızı sivri biber
- 1/2 bardak soya sosu
- Zeytinyağı
- Su
- Tuz&Karabiber

 Yapılışı:
- Taze fasulyeyeleri ayıklayın.
- Kayanmış suyun içerisinde 5 dk. haşlayın.
- Süzün.
- Soğuk suyun içine atın. Böylece pişmeyi durdurmuş olacak ve fasulyelerin hem rengini hem de diriliğini korumuş olacaksınız.
- Daha sonra tavanızı ısıtın, zeytinyağı ekleyin. Yağı ısıtın. İnce kıyılmış sivri biber ve sarmısakları ekleyin.
- Sarmısaklar biraz kızarınca ince doğranmış taze soğanları ekleyin. Fasulyeleri ilave edin ve karıştırarak 2-3 dk. pişirin. Soya sosu ilave edin ve pişirmeye devam edin.
- Etlerinizi yağlayın ve karabiber serpin.
- Önceden kızdırdığınız döküm devir tavanızda her bir yüzeyi 5 dk. sürecek şekilde pişirin. (Eğer orta pişmiş seviyorsanız, az pişmiş seviyorsanız bu süre 3-4 dk. çok pişmiş seviyorsanız,6 dk dır.) Daha fazla pişirip de etleri kuraklıktan ölmüş canlılara benzetmeyin.
- Eğer dediklerimi harfiyen yaparsanız pamuk gibi bir et yemeniz kaçınılmaz :)

- Etleriniz piştikten sonra fasulyeler ile birlikte ikram edin.

Not: Eğer yanına biraz karbonhidrat almak istiyorum derseniz, makarna, haşlanmış ya da kızarmış patates ilave edebilirsiniz. Ben rejimde olduğum için maalesef ki karbonhidrattan uzak duruyorum. :)

Herkese afiyet olsun!!
:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder