4.03.2012

Zencefilli Havuç Çorbası

Artık Mart ayına da girdik..
Herkes bilir, Mart Kapıdan Baktırır Kazma Kürek Yaktırır :) Ama yine de bu, mart ayının baharın habercisi olmadığı anlamına gelmez.
Sözüm o ki, artık rejim yapmaya mı başlasak?Ne dersiniz..?
Zaten Nisan'da benim kardeşim evleniyor ve bunce yemeği yapıp da yemenin sonucu olarak giyecek hiç bir kıyafet bulamıyorum. Artık benim rejim yapmam şart. Ayrıca sevgili eşim benim yemek yapmamdan da hiç memnun değil. Bir türlü yüzünü güldüremedim. E  bu evde hiç  mi yemek pişmeyecek? Çözemedim. Tümden yemek yapmayı bırakacağım o olacak..

Neyse dostlar, allahtan siz varsınız...

Efendim, bir süre hafif ve sağlıklı yemeklerle sizi meşgul edeceğim anlayacağınız :)

Şimdiden afiyetler olsun...

Zencefilli Havuç Çorbası:

Malzemeler:
- 500 gr. havuç
- 2 adet orta boy soğan
- 1 adet orta boy kereviz
- 1 diş sarmısak
- 80 gr. taze zencefil
- 1,5 litre tavuk suyu
- 1 kaşık krema
- Sıvıyağ
- Tuz, Karabiber
Yapılışı:
- Havuç, Kereviz ve Soğanı küçük kuş başı şeklinde doğrayın.
- Zencefili ince ince kıyın.
- Sarmısak'ı bir bıçak yardımı ile ezin.
- (Ben bu tarif için hızlı olması bakımından düdüklü tencere kullandım. İsterseniz siz derin bir tencere kullanabilirsinz. ) Tencereder soğan, kereviz ve sarmısak'ı soteleyin. Daha sonra havuçları ilave edin.
- Hepsi sotelenince üzerine tavuk suyunu dökün. Tencerenin kapağını kapatın ve havuçları ezilebilecek derecede yumuşayıncaya kadar pişirin.
- Piştikten sonra bir mutfak robotunda püre haline getirin.
- Ayrı bir tencereye süzgeç kullanarak süzerek aktarın.
- Üzerine krema ilave edin. Arzu ederseniz lezzet vermesi için 1 kaşık tereyağı da ekleyebilirsiniz. Tuz ve karabiber ekleyin.
- Ayrı bir tavada tereyağında küp küp doğranmış ekmekleri kızartın.
- Çorbayı ikram ederken üzerine bu kıtır ekmeklerden ekleyebilirsiniz.

Bon Apetite!!!!


3 yorum:

  1. Evet, kilo vermek lazım :) istanbuldan döndüğümden beri tutuyorum boğamızı :) azimliyim ablacım. Çorba MUHTEŞEM görünüyor :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. görünüşü harika tşk ama kıtır ekmek bu çorbada biraz acayip geldi ustadım kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tereyağında kızarmış kıtır ekmeğin çorbaya kattığı lezzeti ve dokuyu ancak yerken anlayabilirsiniz. mutlaka denemenizi tavsiye ederim (:

      Sil