28.01.2012

Meatlover!!!

Birincisi et yemeyi seviyorum.
İkinci et pişirmeyi seviyorum.
Üçüncüsü güzel et pişirmeyi daha çok seviyorum...

:)
Saygıdeğer bayanlar, baylar..
Eminim siz de, şu restaurantlarda yediğimiz yumuşacık sulu bifteklerden, bonfilelerden yemek istersiniz. Yemesi ayrı bir keyif olsa da inanın bana pişirmesi daha ayrı bir keyif. Bu akşam size yumuşacık, sulu ve lezzetli bir et pişirmenin inceliklerini anlatacağım ve bana minnettar kalacaksınız ;) (Biraz alçakgönüllü olmak isterdim ama pişirdikten sonra bana hak vereceksiniz)

Bu akşam tavada patates, ızgara kabak ve madalion yaptım.. Birazdan madalion derken neden bahsettiğimi anlayacaksınız. Ama öncelikle güzel bir et almamız gerekli..
Biliyorum artık kasaptan et alma kültürümüz pek kalmadı. En yakın marketten çarçabuk rastgele bir et almak adetten oldu. Ama kendinizi zaten yeterince pahalı olan bir şeyi bir de kalitesiz yemeye mecbur etmeyin. Güzel et sattığını bildiğiniz ya da duyduğunuz bir kasaba gidin ve lezzetli bir et almanın tadını çıkarın. Ayrıca küçük esnafa da bir desteğiniz olmuş olur.

Eti alırken Madalion için, dananın bonfilesinden güzelce yağlarından ve zarlarından ayrılmış, temiz 2 cm kalınlığından dilimler kestirin. Aşağı yukarı her bir dilim 150-180 gram civarında olacaktır. Normalde kişi başı bir dilim yeterlidir ama ben tam bir et canavarıyım derseniz 2. bir dilime itirazım olmaz :)

Dilim dilim kesilmiş etlerinizi kalın bir ip ile bağlayın. İşte etlerimiz daire şeklinde bir madalyona benzedi. Bunu yapmaktaki amacımız ete bir form vermek ve ayrıca bu formun içerisindeki suyu hapsetmek.

Şimdi gelelim eti nasıl pişireceğimize..
- Öncelikle etlerimize iz vereceğiz. Bunun için döküm demirden ızgaralı bir tavaya ihtiyacımız var.

- Etlerin her bir yüzeyinde ince ızgara izleri oluncaya kadar pişirin. (Her bir yüz için 3'er dakika yeterli olacaktır.
- Daha sonra etleriniz bir fırın tepsisine alın.
- Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 10 dk. pişirin.
- Fırından çıkarın, iplerini kesin ve bir 10 dk. daha fırında pişirin. Eğer etinizi az pişmiş seviyorsanız. Orta pişmiş et için 5 dk. daha pişirin. Az pişmiş olmasını istiyorsanız tekrar fırına vermeyin.

Fırından çıktıktan sonra etinizin ne kadar güzel piştiğini göreceksiniz.  Yumuşacık ve ağzınızda dağılan bir lezzet...
Madalionu, kısık ateşte pişirilmiş dereotlu patates ve Kabak Izgara ile servis ettim. Eğer isterseniz siz yanında farklı sebze ya da garnitür ile servis edebilirsiniz.

Bon Apetite!!!!



1 yorum: