13.09.2011

KAŞ'TAN SELAMLAR....


Ülkemizin güzide tatil cennetlerinden Kaş'tan herkese kucak dolusu sevgiler...
1 haftalık yıllık iznime cts itibariyle başlamış bulunuyorum.
Kaş'a daha önce hiç gitmemiş olanlara kısa bir bilgilendirme yapayım.
Burası haritaya baktığınızda Türkiye'nin güneyinde kalan küçük bir sahil kasabası. Kaş; hem huzuru hem eğlenceyi hem de birbirinden ilginç aktiviteleri bulabileceğiniz kendi küçük gönlü büyük şirin mi şirin bir yer.. Tabi ki güneyde yer alan her tatil beldesi gibi burası da yaza erken giren ve bir türlü elveda diyemeyen bir yer haliyle en güzel zamanı yaz başı ve yaz sonu.. :)

Dün Limanağzı denilen bir yerde deniz keyfi yaptıktan sonra hayalini kurduğum balık yemeklerini yapmak üzere balıkçının yolunu tuttum.. Ama ne yalan söyliyim her anlamda çok büyük hayal kırıklığına uğradım :(

Sarpa diye bir balık aldık. O kadar taze görünmesine rağmen maalesef inanılmaz bir deniz kokusu vardı.. Daha yemeği yaparken "hadi hayırlısı" diye içimden geçirdim..

Açıkçası sarpe diye bir balığa denk gelirseniz sakın almayın. Gayet lezzetsiz.... 
Ben tuzda pişirdim. 
Amacım size tuzda balık tarifini vermekti ama balığın lezzetsizliğinden ben yiyemedim. Gerçi  arkadaşımız Özgür çok beğendi ama nedense Talha bir lokma bile almadı allahtan her ikisi de daha önce benden tuzda balık yedikleri için ve ne kadar güzel yaptığımı bildikleri için çok da hayal kırıklığına uğramadılar ve suçu direk balığa attılar.  

Neyse gelelim "Tuzda Balık"a ..
Bu tarifi özellikle levrek, çipura gibi tek porsiyonluk orta büyüklüklerdeki balıklarda kullanabilirsiniz. Nromal şartlarda ve lezzetli bir balıkta muhteşem bir sonuç veriyor...

Malzemeler:
  • 6-7 yumurta beyazı
  • Kaya tuzu
  • Balık (istediğiniz çeşit -2-3 tane)
Not: Balıklarınızın pullarını mümkünse ayıklatmayın.

Yapılışı:
  • Yumurtaların beyazlarını krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın.
  • İçerisine 400 gr kadar deniz tuzun elinizle yavaş yavaş karıştırarak ekleyin.
  • Karışımı fırın tepsisine yerleştirdiğiniz balıkların üzerini kaplayacak şekilde, balıkların üzerine dökün. 
  • Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 30-40 dk. kadar pişirin.
  • Sonrasında bıçak yardımı ile tuzları kırın ve balığınızı servis tabağına alın.
Eminim bu kadar yumuşak  pişmiş bir balık yememişsinizdir :)







1 yorum:

  1. Aylin facebook hesabını kapattın mı ? bulamıyorum seni ve sayfanıda

    Aslı Hürriyet

    YanıtlaSil