12.08.2011

GÜZEL BİR ŞEFTEN 3 LEZZETLİ LEVREK TARİFİ

İki arada bir dere de keyifli bir şeyler yapmaya vakit bulabildiğim zaman kendimi inanılmaz mutlu hissediyorum.

Pazartesi günü MSA (Mutfak Sanatları Akademisi - www.msa.tc)'dan gelen bir mail ile Salı akşamı programım bir anda değişiverdi.
MSA'nın kendi bünyesinde yeni oluşturduğu seminer salonunda Salı akşamı konuk bir şef vardı. 

Didem Şenol....

Didem Şenol; üniversite'de psikoloji okuduktan sonra "Ben ne yapsam acaba" diye düşünmeye başlayıp daha sonra Fransa'da bir aşçılık okuluna gitmeye karar veriyor. Ancak Fransa kesmiyor ve 2001 yılında NewYork'taki French Culinary Instıtute'ta aşçılık eğitimi alıyor. Le Cirque ve Eleven Madison Park restoranlarında bir süre çalıştıktan sonra Türki'ye'de Nu Teras'ta Ufak Yemekleri yapıyor. Sonra babasının Marmaris'te sahip olduğu otelin restorant'ının mutfağına geçiyor ve 5 yıl kadar orada Şeflik yaptıktan sonra "Kızınız Defne'yi Oğlumuz İskorpit'e" kitabını yazıyor. 2010 yılında İstanbul'a dönüş yapıyor ve 2010 yılında Lokanta Maya'yı lezzet dünyasına katıyor. 2010 yılında Time Out dergisi okuyucalarının seçtiği oylarla, bu başarı hikayesini bir ödülle taşlandırıyor ve Didem Şenol 2010 yılının En İyi Şefi seçiliyor.
Ben kendisini ve hayat hikayesini dinlerken " işte yüreğinin sesini dinleyen bir insan daha" diye geçirdim içimden.. Her zaman imrenmişimdir, yaptığı işe bu denli tutkuyla bağlı olan insanlara..
Didem Şenol bize o akşam yaşadığı deneyimlerden hareketle bir çok bilgi verdi. Bu güzel sohbetin yanında verdiği lezzetli Levrek tarifleri de paha biçilmezdi.
Tarifleri merak ettiğinizi biliyorum ama ben  denemeden buraya yazmayacağım. O nedenle siz şimdilik bu güzel seminerin fotoğraflarla tadını çıkarın.. :)
Kendisine bu güzel deneyim için teşekkür ediyorum :)


http://lokantamaya.blogspot.com/



Çiğ Levrek
Barbunyalı ve Rezeneli Levrek Pilaki
Karamelize Levrek, Sote İncir



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder