18.07.2011

SOUFFLÉ AU CHOCOLAT (ÇİKOLATALI SUFLE)

Mmmmm!!!!!

Tahmin ettiğiniz gibi şu anda ağzıma götürmekte olduğum kaşıkta koca bir lokma çikolatalı sufle vaaaarrr!!!!! :)))

Bu akşam eve gelirken gerçekten kafamda güzel bir sufle yapma hayali vardı. Hatta bütün malzemeleri de yüklenip gelmiştim eve. Ne var ki, sıcak hava yüzünden üzerime yapışan giysilerden kurtulup soğuk bir duş aldıktan sonra üzerime çöken mahmurluğu engelleyemedim ve kendimi televizyonun karşısında hızlı bir çin yemeği yerken buldum. Hani şu 3 dk.da sıcak su ile hazırlananlardan..
Birden televizyonda şu meşhur "masterchef" programı karşıma çıktı. Ama çakma Türk versiyonu olan değil. Baya hardcore olan orjinal versiyonu.. Yarışmanın sonunda sona kalan 2 amatör aşçı için bir eleme turu düzenlendi Eleme turunda karşıma ne çıksa beğenirsiniz.

Çikolatalı Sufleeee!!!!

Gordon Ramsay şöyle diyordu: "Çikolatalı Sufle bir çok aşçının kabusudur. Yapması en zor tatlılardan biridir."
Her birisine verilen 90 dakika içinde puf gibi bir sufle yapmaları ve sufle sönmeden 90 sn içerisinde servise sunmaları gerekiyordu.
İşte bu bir mücadele..
Ben de kalktım.. Mutfağa geçip, savaş silahlarımı kuşanıp kendimi çikolatalı suflenin insafına bıraktım.. Bakalım benim suflem nazıl olacak diye ??
:)))
Soonuç olarak; Julia Child'ın tarifi klasik suflelerden biraz farklıydı. Örneğin içerisinde kahve var.. Gerçi ben Türk Kahvesi koyarak sufle tarihinde yeni bir çığır açtım ama sanırım siz nescafe ile deneseniz kesinlikle daha iyi olacaktır..

Sadede gelecek olursak, alışık olmadığım ama lezzeti damakta acaba bir tane daha mı yesem havası estiren bir tarifti..
Değişik bir deneyim olarak mutfak günlüğüme eklemeyi bir borç biliyorum :)Ne yazık ki bu akşam için sadece Sufle'nin resmini koyacağım....


Yarın akşam da tarifi detayları ile yazacağım..


Herkese sevgi dolu geceler :))


Bon Apetite!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder