13.07.2011

SALADE NIÇOISE (Nis Salatası)

Açıkçası cehalet zor iş..
Ben bu niçoise'ı (niçuaz diye okunurmuş kendileri) ançüez gibi bir şey sanıyordum.. Meğerse  kendisi , Fransa'nın güzide tatil beldelerinden Nice'e özgü bir salataymış ve inanılmaz lezzetliymiş. :)
Herhalde bu akşam bana iyi gelebilecek en iyi şey buydu.. Çünkü sevgili kocacığım mesai'de hala gelmedi ve ben tek başıma yemek yapıp yemek zorundaydım.. Allahtan muhteşem bir salatayı muhteşem bir film eşliğinde afiyetle yedim... Canınız sıkıldığında size de tavsiye ederim.. Salatanıza bir kadeh şarabın eşlik etmesine de izin verin mutlaka :)

Bu arada yemeği yaparken aklıma geldi.. Ben bir restorana yemek yemeğe gittiğimde pek salata yemeği tercih etmem. Şöyle kelli felli bir et yemeği isterim. Mümkünse en yumuşağından ve hatta mümkünse orta pişmişinden :) Nedense, son zamanlarda dışarıda yemek yemek zorunda kaldığım bir çok beyfendi benim aksime sürekli salata yiyor ve ben de hayretler içerisinde kalıyorum. Gerçekten salata yemek istediklerinden mi yoksa metroseksüellik almış başını da gitmiş ondan mı bilemiyorum. O kadar zahmet edip de bir restoranta gittikten sonra dünyanın parasını verip de salata yemek biraz komik oluyor :P Ne var ki, bir restorantta bana Niçoise Salata ikram etselerdi, o zaman bir kez daha düşünebilirdim.. Belkiiii.......... :)
Yine de bu akşam ki yemeğimden çok keyif aldığımı itiraf edeceğim..

İşte Niçoise Salade...
(Dip Not: Televizyonda "Melekler Şehri" var.. Anneciğim çok severdi bu filmi.. Senin için de seyrediyorum anneşko!!!)
NIÇOISE SALADE: (Nis Salatası)

 
Malzemeler: (2 kişilik)
* 1 bardak temizlenmiş, doğranmış taze fasulye
* 1 bardak küp küp doğranmış ve haşlanmış patates
* 1 büyük bot domates( küp küp doğranmış)
* 2 haşlanmış yumurta
* 1 kutu ton balığı
* 1 adet kırmızı soğan
* İstediğiniz kadar marul

Salata sosu için:
* 1 çay bardağı zeytinyağı
* 1/2 çay bardağı sirke
* 1/2 çay bardağı limon suyu
* 1 tatlı kaşığı Dijon Hardalı
* 3-4 dal Maydanoz
* 1 adet Defne Yaprağı
* 2-3 tane ince doğranmış ançüez
* 1-2 tane taze soğan
* Tuz, Karabiber

 Yapılışı: 
 * Sos için bütün malzemelerinizi blender'a koyun ve krema kıvamına gelinceye kadar blender'dan geçirin
* Taze fasulyeleri sıcak suda 10-12 dk. kadar haşlayın. Haşlamanın ardından da soğuk su dolu bir kabın içine atın. Böylece hem pişmeyi durdurmuş olursunuz hem de fasulyelerin yemyeşil ve hafif diri kalmasını sağlarsınız. Fasulyeler soğuyunca süzerek bir havlu kağıdın üzerine alın. Nemini alın..
* Ton balığını süzüp fazla yağını alın.
* Kırmızı soğanları ince ince doğrayın.
* Yumurtaları haşlayın ve sonra 4 parçaya bölün.
* Haşlanmış patatesleri tuz ve karabiber ile harmanlayın.
* Marulu biraz irice doğrayın ve derin bir kaseye alın. 1 kaşık salata sosundan ekleyin ve karıştırın.
Salata sosları için bir tavsiye vermem gerekirse; Öncelikle önünüze gelen salatanın üzerine bulamaç gibi bir kaşık löp diye kondurulmuş bir salata sosuna itibar etmeyin. Böyle bir salata sosu olmaz. Salata sosunun amacı, salatanın lezzettini ortaya çıkarmak ve damağınızda hoş bir tat bırakmaktır. Göze görünmesi hatta gözünüze sokulması gerekmez. Bu nedenle salata malzemelerini bir araya getirmeden önce azar azar malzemeleri (tabi ki gerekli olanları) salata sosu ile biraz harmanlamak gerekir.
Bu nedenle marulumuzu ayrı bir kasede salata sosu ile biraz harmanlıyoruz.
 * Taze fasulyeleri de biraz tuz, karabiber ve 1 kaşık salata sosu ile harmanlıyoruz.
* En son olarak bütün malzemeleri istediğiniz şekilde birleştirin..
İşte karşınızda süper bir salata :))
Yaz sıcağında akşam yemeği olarak hafif ve doyurucu :))

Bon Apetité!!!
Bu arada yumurtayı görüp de burnunuzu kıvırmayın. Eminim bir sürü yumurta sevmeyen vardır.
HEEEYYY Yumurta Sevmeyenler!!!! 
Kendinizi Aşın Birazzzzz!!!! 
:)))
Herkese sevimli geceler...
:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder