6.01.2011

RATATOUILLE (Sebze Yahnisi)

Akşam yine uzun bir yol macerasından sonra kendimi eve atıp yemek kitabımı açtım ve bu akşam evdeki malzemeler ile ne yapabilirim diye düşünmeye başladım..

Bolca kabak ve patlıcan bulunmasından sebep , bir sebze yahnisi yapmak farz olmuştu.

Sağolsun Mehmet'in yılbaşı için aldığı enfes portekiz şarabı hala dolaptaydı ve müzik eşliğinde kendimi yine bir lezzet ayinine adamak üzereydim :)
Yorgun argın işten gelen,  üstelik akşamını evde yalnız geçirecek olan birisi kendisini daha nasıl mutlu edebilir ki :) 
(Pardon, eve gelirken aldığım közde pişmiş kestaneleri unutmayayım, bir paketi eve yürüyüş yolunda resmen mideme indirdim..)

Gelelim yemeğe :


Eminim bir çok kişi, kıyısından köşesinden, kahramanı farenin muhteşem yemekler yaptığı ve bununla kalmayıp acemi aşçıya da macera dolu bir serüven yaşattığı şu sevimli çizgi filmi seyretmiştir.

Filmin adı Ratatouille'du. (Ratatuy diye okuyabilirsiniz) :)

Ben bu akşam bu çizgi filme adını veren yemeği yapacağım.
Yemek aslında patlıcan ve kabaktan oluşan bir sebze yahnisi ama sebze diyerek yabana atmamak gerekir çünkü sonuç gerçekten çok başarılı :)Ama kolay değil :) Biraz zaman aldığını kabul etmem gerek..


:)


Tarif biraz uzun ve şu anda saat tam olarak 00:55. Yarın sabah yine işe geç kalmak istemiyorum. O yüzden şimdilik sizi sadece resimler ile başbaşa bırakıyorum. Tarifi detaylı olarak yarın akşam eklerim...


Herkese iyi geceler :)))










06/01/2011 22:46


İşte size yemeğin tarifi :)


Malzemeler:
* 5 adet patlıcan
* 5 adet kabak
* 5 adet domates
* 2 adet orta boy soğan
* 5-6 adet yeşil biber
*İnce kıyılmış maydanoz
* Zeytinyağı
* Tuz, karabiber


Yapılışı:
- Öncelikle kabak ve patlıcanlarınızı yarım cm lik şeritler halinde dilimleyerek, kağıt bir havlunun üzerine dizmeniz gerekir. Üzerine biraz tuz serpip bu şekilde 30 dk. bekletin.
- Bu arada domateslerinizi sap kısımlarının olduğu yerden enine kesin.. Resimdeki gibi. Çekirdeklerini ve suyunu süzerek bir kaba alın. Geriye kalan dilimlerinizi halkalar halinde dilimleyin.
- 30 dk. beklettikten sonra kabak ve patlıcanlarınızı kurulayıp, 4 kaşık z.yeğı koyduğunuz geniş bir tencerede ya da  tavada her bir yüzeyi 1 iki dakika pişecek ve kahverengileşecek şekilde pişirin. Daha sonra kenara alın.
- Soğanlarınızı jülyen doğrayın. Biberlerinizi halkalar halinde kesin.  Patlıcan ve kabaklarınızı pişirdiğiniz tencerenin içinde biber ve soğanları soteleyin. Sonra üzerine dilimlediğiniz domateslerinizi yerleştirin. Tencerenin kapağını kapatıp, domatesler yumuşayana kadar pişirin.Bu sırada bir kenara ayırdığınız domates suyunun yarısını tencereye ilave edin. Biraz ateşin altını açın. 5 dk. daha pişirin. Domates suyun geriye kalan kısmını ekleyin ve 5 dk. daha pişirin.
- Dökme demir bir yahni tenceresine (resimdeki gibi) önce domates dilimlerini yerleştirin. Biraz soğan ve biberli karışımdan ekleyim. İnce kıyılmış maydanozu serpiştirin. 
- Üzerine bir sıra patlıcan, bir sıra kabak döşeyin.Tekrar domates ekleyin, tekrar kabak ve patlıcan ekleyin ve bütün malzemeleriniz bitene kadar bu şekilde devam edin.
- TEncerenizin kapağı kapalı bir şekilde kısık ateşte 20 dk. pişirin. Dibinin tutmaması için üzerine bir miktar su ilave edin. Dibinin tutmamasına dikkat ederek pişirin. Zaman zaman dibindeki suyu kaşık yardımı ile üzerine gezdirerek 20 dk. daha pişirin.


Bon Apetit!! 
:)))

2 yorum:

  1. Fotoğrafları BEĞENDİM BEN :) Bilmiyorum Göker Gülay ne der? :)
    Şahane görünüyor, ellerine sağlık canım, afiyet olsun....

    YanıtlaSil
  2. tencerenin hastasıyım aylin :)bu arada aslı hürriyet ben.. julia child ın kitaplarından ilk cildini dün D&R da gördüm çok şaşırdım üzerinde filmin etiketi vardı hatta hemen aklıma sen geldin blog çok güzel gidiyor bence :)

    YanıtlaSil