5.01.2011

Aubergines Farcies Duxelles

Eveeeeetttt...
Maalesef yılbaşı telaşı ile uğraşırken, bir süre projeye ara vermiş bulundum.. Ama çok hızlı bir dönüş yapacağım, emin olabilirsiniz..

Öncelikle benim için sevindirici olan, kendi çapımda benim takip eden birilerinin olduğunu farketmem :))
İnsana şevk veriyor. Daha çok yemek yapmak ve daha çok yazmak istiyorum. 
Ama tabi bu arada çok faydalı eleştiriler de geliyor. 

Öncelikle bana ilk bunları yazmaya başladığımda Blogspotu öneren Göker'e onu dinlemediğim ve çok bilmiş birisi olarak "facebook daha iyidir" diye ukalalık yaptığım için özrü bir borç bilirim. Facebook'tan benimle iletişime geçen Aslı'ya ise tekrar blogspotu hatırlattığı için teşekkür ederim..
Çok kıymetli eleştiri ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler..
(Göker: Fotoğraflar için (resim demiyorum dikkat!) çok uğraştım, hatta kendime kağıt havlulardan yansıtıcı bile yapmayı denedim. Ama yine de gelip bir el atman lazım :)) (bu arada yansıtıcı mı denir onu bile bilmiyorum) Kocacığım ise "yatak odamızı da mutfağa taşıdın ya artık daha ne diyim" diye serzenişte bulundu, çünkü aydınlatıcı yerine odamızdaki gece lambasını kullandım.  :) Neyse fotoğraflar kötü :((


Gelelim yapmayı becerebildiğime :


AUBERGINES FARCIES DUXELLES (6 -12 kişilik)

Malzemeler:
* 3 adet orta boy hafif tombiş patlıcan
* 1 bardak yemeklik kıyılmış soğan
* 500 gr. mantar
* 2 yemek kaşığı krem peynir. (ben ricotta kullandım ama isterseniz, labne peynir de kullanabilirsiniz. sadece daha az tuz kullanın!!)
* ince kıyılmış dereotu, maydanoz, fesleğen
* 1 bardak kaşar peynir
* 1 kaşık kurutulmuş ekmek kırıntısı
* zeytinyağı
* tereyağı
* tuz, karabiber


Hazırlanışı:


Öncelikle bu tarif için orta boy patlıcanlar seçmenizi tavisye ederim. amaç bir patlıcan çanağı oluşturmak. Ama benim elimdeki patlıcanlar biraz uzun olduğu için mecburen ikiye bölmek zorunda kaldım. Şimdi gelelim nasıl yaptığıma:


* Patlıcanları dikine olacak şekilde ikiye bölün. Sırt kısımlarını ince bir şerit şeklinde soyun.
* Bir kurulama havlusunun üzerine hepsini dizin, tuzladıktan sonra 30 dk. bekletin.
* Bu arada, ince kıyılmış soğan ve kıyılmış mantarlarınızı soteleyin. Kenara alın..


* Patlıcanlarınızın suyunu sıkın, kurulayın ve üzerine yağ serpiştirin..
* Patlıcanlarınızı geniş bir pilav tenceresinin tabanına, patlıcanların sırtı aşağıda kalacak şekilde yerleştirin. Üzerine su ekleyin. 1 parmak tan daha yüksek olmasın.. 20- 30 dk. boyunca patlıcanlarınızı pişirin.
* Bu arada mantar ve soğan sotenizi , ki buna Duxelles denir ve bu da Fransız mutfağında sıklıkla kullanılan bir tariftir, rondoya koyun. Üzerine krem peynir, ince kıyılmış taze baharatları ilave edin. 
* Patlıcanlarınızı bir fırın tepsisine alın ve patlıcanların etli kısımlarını bir kaşık vasıtası ile çıkarın.. Bunları da rondodaki karışımın içine ekleyin. 
* Bütün karışımı rondodan geçirip, patlıcan çanaklarının içine ekleyin. 
* Üzerine kaşar peyniri ve ekmek kırıntılarını yerleştirin.
* Önceden 250 dereceye kadar ısıttığınız fırında 20-25 dk. pişirin..
* Kaşarların üzeri kızardığında fırından  alıp, servis yapabilirsiniz.


Voila!!!  
Bon Apetit :)

Bu akşam bize misafir olup, yaptığım yemeğin tadına bakan Sena'ya sevgiler.. :))








2 yorum:

  1. "Yansıtıcınız" çok güzel olmuş. Başarılarınızın devamını diliyoruz :)

    YanıtlaSil
  2. bence çok emek harcamış eski tarifleri de eklemişsin ellerine sağlık.. Şimdi reader ıma ekliyorum artık hergün yemekler pıt pıt gmailime düşer bende hemen bi koşu gelir bakarım..

    YanıtlaSil