4.01.2011

BİR CUMARTESİ ATEŞİ :)) Yemeğe Misafirlerim Vardı..

Kareoke partisinden beri bir şeyler yazamadım. :)
Ama dün akşam gerçekten arayı kapattığımı düşünüyorum..

Dün akşam arkadaşımız Özgür'ün Kaş'tan dönüşü şerefine evde ufak bir yemek partisi yaptık..
Tabi ki yemekleri ben yaptım..

Ben ana yemeği yaptım. İçki almak isteyen beyler ve bayanlar içinse mezeleri kocacığım yaptı :) O benim Iron Man'im :))

Menü:
Yoğurtlu Kara Lahana
Limonlu ve Z.Yağlı Karnıbahar
Cherry Domates Kasesi
Sote Sebze
Roasted Steak
Patates
Panna Cotta...

Önce resimler.. Sonra nasıl yaptığımı anlatacağım...
Tavuk şeritlerin, yapıyorum.. Daha önce yazmıştım bunu :)) Önden güzel bir atıştırmalık :)


Bu yemek için dana'nın antrikot kısmını kullandım.. Tamamen yağlarından ayıklayarak, güzelce bağlamanız gerekiyor. Bağlamaktaki amaç etinizi hem güzel bir forma sokmak hem de pişme sırasında kendini salarak suyunu bırakmasını önlemek.
Daha sonra da marine edilmesi gerekli..
Ben marine için aşağıdaki malzemeleri kullandım:
* Zeytinyağı
* Hardal (Dijon olursa daha güzel olur kanımca)
* Bal
* Çok ince kıyılmış taze baharatlar (Ben fesleğen, dereotu, maydanoz kullandım. Ancak isteğe göre nane ve biberiye de kullababilirsiniz.)
* Çekilmiş karabiber
* Biraz Şarap
Bu malzemeleri birbirine karıştırıp daha sonra etinizi bu karışım ile kaplayarak , ağzı kapalı şekilde 1,5 saat kadar dolapta bekletin. Eğer aceleniz yoksa bu işlemi 1 gün önceden de yaparak 1 gece boyunca marine de bekletebilirsiniz.

Etinizi fırına koymadan önce havuç, kabak, soğan, pırasa, kerevizden oluşan sebze karışımınızı zeytinyağında hafifçe terletin. Sonra fırın tepsinize bunları koyun.
Marineden aldığınız etinizi, sebzelerinizi sote ettiğiniz tavada yüksek atteşte her yeri kahverengi oluncaya kadar pişirin. Bu işleme mühürleme denir.  Böylece etinizin bütün suyunu ve lezzetini içine hapsetmiş oluyorsunuz.
Mühürlenmiş etinizi fırın tepsisine koyduğunuz sebzelerinizin üzerine oturtarak ve marine malzemenizi de üzerine gezdirerek , etinizi önceden 275 derece ısıtılmış fırınınıza veriyorsunuz. Pişirme süresi 2 saat.. Eğer etinizin daha sulu, yumuşak ve biraz da kanlı canlı olmasını isterseniz biraz daha erken fırından alabilirsiniz.






Talhacığım, kan görmeye pek dayanamadığı için ben iyi pişmiş yaptım.

Fırından çıktıktan sonra ise böyle oluyor..





 

İşte size güzel bir tabak da hazırladım.. :))
Et gerçekten yumuşacıktı :)
Ama ben şahsen biraz daha pembe olsun isterdim. Bir daha ki sefere de öyle yapacağım..

Küçük bir ipucu:) etinizin üzerine eğer isterseniz, fırında et ile pişen sebzlerinizden biraz alıp, krema ile rondoda çektirerek  hazırladığınız güzel bir sos koyabilirsiniz..

Tatlı olarak da panna cotta yaptım.. Mandalinalı.. Trabzondan gelen mandalinalar inanılmaz lezzetliydi.. Mandalinalı panna cotta yapmak farz olmuştu anlayacağınız..



Panna Cotta:

50 ml süt
375 ml krema
60 gr pudra şekeri
8 gr toz jelatin
1 çimdik vanilya

6-7 tane mandalina
1/2 bardak şeker
5 gr. toz jelatin

Öncelikle mandalinaların suyunu sıkın.
Sos tenceresinde şeker ile birlikte kaynatın. Üzerine bloom ettiğiniz toz jelatininizi ilave edin.
Krem karamel kaplarınızın içine koyup hemen dipfrize atın.

Onlar dolapta soğuyana kadar siz base kısmını hazırlayın.

Derin bir tencereye süt, krema, pudra şekeri, vanilyayı ilave edip orta ateşte pof pof yapana kadar pişirin.
Üzerine  1 adet sıkılmış mandalina suyu ilave edin.
Yine bloom ettiğiniz toz jelatininizi ekleyin.  2-3 dk. daha pişirip ocaktan alın.

Katılaşmış olan mandalina suyunun olduğu krem karamel kaplarınızın içine eşit miktarda hazırladığınız karışımı döküp dipfrize tekrar koyun.
1-2 saat sonra buzdolabının alt katına indirin ve 3-4 saat sonra servis edin.
Arzu ederseniz, tatlınızı 1 gün önceden de hazırlayabilirsiniz.

Servis etmek için de krem karamel kabınızı elinizle ısıtın ya da sıcak su dolu kabın içine oturtup , servis tabağınıza ters çevirerek çıkarın.




Bon Apétit!
:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder