11.01.2011

POTAGE AU CRESSON & CRÈME RENVERSEÈ AU CARAMEL & ERİŞTE

Koca bir hafta sonunu 2 tarif ile geçirmiş oldum :(. Cuma akşamı ne yazık ki saat 21:30’da işten çıktım ve eve vardığımda saat 22:30’du. Haliyle ben geç başlayan hafta sonu mutsuzluğu ve bu kadar geç saatlere kadar çalışıyor olma isyanı arasında kendimi 23:30’da yatağa attım.  Cumartesi de zaten yeni ev ile ilgili koşturmaca ile geçti. Mutfak tezgahı konusunda ben kesinlikle siyah bir granit istiyorum. Talha daha sağlam olduğunu düşündüğü için suntalem olmasını istiyor. Sunta granitten nasıl daha sağlam olabilir? Lütfen birisi bana söylesin. Ama somut gerçeklerle gelsin, çekiçle değil!!!
Cumartesi gecesi de inanılmaz çılgın ve eğlenceli bir Yunan Tavernası macerasından sonra Pazar günü saat 12 de gözümü açtım.. :)

Uzun lafın kısası bugün Fransız Mutfağından 2 tarifimiz var. Bir tanesi de sevgili Türk Mutfağımızdan :)

İlk yemeğimiz pırasalı,rokalı bir patates çorbası J Gerçekten çok kolay ve güzel bir tarif.

POTAGE AU CRESSON (Roka Çorbası) 4 kişilik
Malzemeler:
  • 3 adet orta boy patates
  • 3 sap pırasa ya da taze soğan
  • 1 demet roka
  • Boquet Garni!!! ( detayını aşağıda yazacağım.)
  • Tuz, karabiber
  • 4 kaşık krema
  • 5 bardak su

Yapılışı:
  • Suyunuzu cattle’da kaynatın.
  • Patates ve pırasaları ince ince doğrayın.
  • Kaynayan suyun içine atın.
  • İçine boquet garni ekleyin. (Boquet garni – buket garni diye okuyabilirsiniz- , bir çeşit lezzetlendirici sebze buketidir. Ben kendi hazırladığımın içine fesleğen, maydanoz sapı, pırasa yaprağı ve taze kekik dalı koydum ve hepsini iple bağlayıp, haşlanmakta olan sebzelerimin arasında koydum.

  • Pırasa ve patatesleriniz iyice pişene kadar 30-35 dk. haşlayın. Son 5 dk. da içerisine ince kıyılmış rokalarınızı ilave edin ve biraz daha pişirin.
  • Daha sonra ateşten alın ve bütün malzemeleri pürüzsüz bir püre kıvamına gelinceye kadar blenderdan geçirin.
  • İçine 4 kaşık krema ilave edin ve kısın ateşte 5 dk. daha pişirip üzerine taze kıyılmış roka ekleyerek servis edin.



CRÈME RENVERSÈE AU CARAMEL (Krem Karamel) 6 kişilik

Malzemeler:
Karamel İçin :
  • 2 su bardağı şeker
  • 2 kaşık su
Kreması için:
  • 2,5 su bardağı süt
  • ½ su bardağı şeker
  • 3 yumurta
  • 3 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilin
Hazırlanışı
  • Karamel kısmı için öncelikle 2 su bardağı şeker ve 2 kaşık suyu bir cezvede karamelize oluncaya kadar eritin.  Elinizi yakmamaya dikkat edin..

                        
  •  Cezvenin içindeki karameli tek tek çelik kaplara doldurup bir süre soğumaya bırakın..  Karamel haline gelmiş şeker, kapların dip kısımlarında sertleşecektir :)

  • Soğumaya bıraktığınız karameli bir süre unutmanız gerekiyor :))
  • Bu sırada 2,5 su bardağı sütünüzü kısık ateşte ısıtın. Kaynatmadan ısıttığınız süt bize lazım olacak :)
  • 1/2 su bardağı şeker ve 3 yumurta sarısı ile 3 yumurtayı, pürüzsüz bir kıvama gelinceye kadar çırpın. 
  • Bir kenarda ısttığınız sütünüzü yavaş yavaş kepçe yardımı ile yumurta karışımınızın içine ekleyin ve diğer bir taraftan çırpmaya devam edin.
  • Nihayet bütün sütü de karışıma ekleyince biraz daha çırptıktan sonra, karamelimimizin krem kısmını oluşturan sıvıyı çelik kaplara eşit miktarda paylaştırın.
  • Fırınınızı 250 dereceye ısıtın..
  • Krem karamel kaplarınızı içine kağıt havlu yerleştirdiğiniz fırın tepsisine güzelce dizin. İçine bir miktar su ilave edin. !!!!! bu detay krem karamel'i pişirirken çok önemli..
  • Bu şekilde 1 saat pişirin..
  • Piştikten sonra soğumaya bırakın ve soğuk olarak servis edin.

ERİŞTE
Hep Fransız mutfağı olmaz ama değil mi :)
Biraz da baş tacımız Türk Yemeklerimizi de yazmak lazım...
Erişte bildiğiniz gibi hamurdan yapılan ve küçük şeritler halinde kesilen bir nevi makarnadır. Ben çocukken çok severdim. Hala da seviyorum. Hele de yanında sarmısaklı yoğurt varsa :P i hi.. (ne biçim zevklerim var benim ya!!) :)
Şimdi gelelim nasıl yapıldığına..
Malzemeler 
* 2 su bardağı kuru erişte
* 4-5 bardak su
* 2 kaşık domates salçası ya da 1 su bardağı domates rendesi
(bana sorarsanız, domates rendesi daha doğal bir lezzet vermekte)
* fesleğen (bu tamamen opsiyonel olup deneme amaçlı tarife eklenmiştir. nitekim yemeğe yakışmıştır.)
* Tuz, karabiber

Yapılışı
- 2 kaşık tereyağında salçanızı ya da domates rendenizi bir miktar kavurun.
- üzerine eriştenizi ve suyu ilave edin.
- erişteler suyu çekene kadar pişirin.
- süzmeyin.
- sarmısaklı yoğurt ve ince kıyılmış fesleğen ile servis yapın.


2 yorum:

  1. Şefim Çorba tarifinin malzemelerinde patates yok ama tarifi açıklarken patates var, kıvam için patates mi kullandın yoksa yanlış mı yazıldı, birde bu çorbaya bulursan roka yerine su teresi ile yapmanı tavsiye ederim harika oluyor =) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. 3 adet orta boy patates yazacağıma Soğan yazmışım :))
    Düzelttim hemen...

    Bu arada tarifin orjinalinde roka ve su teresi diyor. ama su teresi bulamadım..
    bulup da denemek lazım aslında :))

    YanıtlaSil