3.01.2011

POACHED EGG VE ONİON SOUP (Nam-ı Diğer Haşlamış Yumurta ve Soğan Çorbası)

Ne yazık ki 9 günlük bayram tatilinin sonuna geldik. Yarın işbaşı yapıyoruz..

Tatil boyunca hiç iş yapmayıp sürekli yatarsan ya da yemek yapmaktan başka faaliyette bulunmazsan, bütün işler son güne kalır.. Haliyle de kocamın dediği gibi 3 kamyon ütülenecek çamaşır birikir. :)))
Neyse hallettik çok şükür ama yine de yarın ki pazartesi sendromunu atlatmamıza yardımcı olmadı..

Bu 9 gün boyunca çok düşündüm..  Ne güzel evde oturmak, kendinle daha doğrusu ev halinle başbaşa olmak.. Stresten, trafikten, baskıdan uzak tam 9 gün.. Gerçi benim biraz ameliyettan dolayı nekahat sürecim vardı ama içimdeki enerji ile hemen üstesinden geldim..

Sizi bilmem ama bu 9 günde benim ne sırt ne de boyun ağrım kaldı.. Günde 12 saat uyumanın , zamanı yavaşlatmanın, canım istediği gibi yemek yapmanın keyfini yaşadım bu 9 günde..

Umarım herkesin benim kadar güzel bir bayram tatili olmuştur..

Kabus gibi bir pazartesi olacak muhtemelen.. O yüzden herkese kolaylıklar diliyorum.. :))

Gelelim bugün neler yaptığıma:

Öncelilkle sabah kahvaltısında Naciye Abla'lardaydık. Bir gün önceden söz vermiştim, kahvaltıda yumurta yapacağım diye.. Yumurtalarımızı ve baget ekmeğimizi kaptığımız gibi kahvaltıya koştuk.

Haşlanmış yumurta diyince, hemen suyun içine olduğu gibi atılmış yumurta zannetmeyin..
Öncelikle ince dilimlediğiniz baget ekmeklerinizi üzerine biraz zeytinyağı gezdirip fırına veriyorsunuz. Kıtır kıtır, çıtır çıtır oluyor. Sonra, kaynayan suyun içerisine biraz sirke koyduktan sonra küçük bir kaba kırdığınız yumurtanızı, nazikçe suyun içerisine bırakıyorsunuz. Sonra da yumurta beyazının mükkemel bir ahenkle sarısının etrafında toplanmasını ümit ediyorsunuz. Ama ne yazık ki her zaman öyle olmuyor.. Allahtan ben şanslıydım ve yumurtalarım beni hayal kırıklığına uğratmadı. Yumurtaları delikli bir kepçe ile sudan alıp, ayrı bir kasedeki soğuk suyun içine atıyorsunuz. Böylece yumurta formunu buluyor ve elinizde tuttuğunuz halde sarısı dağılmıyor.. Çok tatlı bir görüntüsü var.. Sonra da soğuk sudan çıkarıp kağıt havlu serili bir tabağın üzerine alıyorsunuz. Ondan sonra da fırında kızarmış olan ekmeklerin üzerine.. Biraz zeytinyağı, biraz tuz, karabiber, 5 dk. tekrar fırın ve Voila!!
İşte size haşlanmış yumurta!!! :)))
O ekmeği ısırdığınızda ağızda patlayan yumurta sarısı şelalesini görmenizi isterdim...




Akşam yemeği içinse Fransız Usulü Soğan Çorbası yaptım.. Yapılışı oldukça basit ve sonuç harika..
Gerçekten çok lezzetli.. Talha şimdiden şikayetçi.. Kilo almaktan korkuyor :))

Çorba için öncelikle soğanları biraz tereyağı, biraz zeytinyağı ve 1 çay kaşığı şekerle orta ateşte gerçekten ölene kadar sotelemek gerekiyor. Sonra 2 bardak beyaz şarap, 3 bardak et suyu ilave edip, dibine ekmek kızarmış ekmek yerleştirdiğimiz kaselere koyup üzerini kaşar ve parmesan ile kapattıktan sonra fırına veriyoruz.
30 dk sonra ise aşağıdaki görüntü oluşuyor..



Gerçekten lezzetli...

Bon apétit!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder