3.01.2011

BEEF BOURGUİGNON


Bugünkü görevin Aylin, tabi eğer kabul edersen!!
Bir beef bourguignon hazırlamak :))


Evet bugün kendime böyle bir görev edindim.. Madem çok zormuş yapmak.. Bir de ben deneyeyim dedim..
Öncelikle en ince detayına kadar tarifi araştırdım, inceledim. Kafamda planlayıp, market alışverişini de tamamladıktan sonra kendimi -tam olarak pişme süresi de dahil- 5 saatlik bir maceranın içine attım.

Evet yanlış duymadınız tam 5 saat!! Ama sonucu heyecanla bekliyorum.. Şimdiden enfes kokular evin her yerini sardı..

Nasıl yapıldığına gelincee:
Çok detay vermeyeceğim ama yemeğin ana malzemesi isminden de anlaşılacağı üzere dana eti.. Mümkünse döş'ten alınmış iri kuşbaşı haline yağsız et.. Sanırım önemli noktalardan bir tanesi de etlerin tek tek kağıt havlu ile kurulanması.. O etleri tek tek kağıt havlulara kurulamak ne kadar keyifli , insan bir etlere, bir elindeki kağıt havluya bir de havadaki derin düşüncelere dalıp duruyor... Bir çeşit terapiden farkı yok.. (Bu arada son 6 dk. Fırından çıkması için)

Daha sonra neler yaptığımı anlatmaya kalksam, kimsenin 5 saatlik yemek yapma serüvenime ilgi duyacağını sanmıyorum.. Zaten çok da vaktim kalmadı.. Yemeği fırından çıkaracağım..
Ama meraklısı için internette bir sürü tarif var..

Sonuç olarak: Yemek yapmak ayrı bir keyif.. Ama böyle değişik yemekler yapmak daha da ayrı bir keyif..
Fotoğrafını da eklemeyi unutmuyorum tabiii....



Bu arada Talha'ya da bana aldığı muhteşem dökme demir tencere için teşekkür ederim.. :)))

Bon Apétit!!!!!


Not: Yarın sabah kahvaltıda Eggs En Côte :)))

3 yorum:

  1. TARİFİ BİZİMLE PAYŞABİLİRMİSİNİZ? GERCEKTEN COK GUZEL DURUYOR ELLERINIZE SAGLIK

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar ellerınıze saglık öncelıkle cok guzel duruyor,rıca etsem tarıfı paylasabılırmısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba...
      Beğenmenize çok sevindim. O zaman şöyle bir şey yapalım ben en kısa zamanda yeniden bir beef bourguinion yapayım. Resimleri ile birlikte paylaşayım. ama isterseniz bu arada siz aşağıdaki tarifle idare edin. en az onun kadar güzeldir :)

      http://aylinthecook.blogspot.com/2011/08/fonds-brun-carbonnades-la-flamande.html

      Sil