3.01.2011

METAZ

METAZ


Kabul ediyorum, biraz ara verdim ama arayı kapatacağım söz :)


Önce kısa bir olaydan söz etmek istiyorum:
Geçen hatfa sonu bir müşterim vasıtasıyla Kenya asıllı İsviçre vatandaşı bir kızla tanıştım. Serena..
İnanılmaz enerjik ve çok tatlı birisiydi. İsviçrede bir restorant açmak istiyordu. Restorant'ın konsepti ise, İspanyol'ların meşhur tapas restorantlarına atıfta bulunuyor. Sadece daha modern bir versiyonu..

(Bu arada tapas ile ilgili bilgi almak isteyen olursa aşağıdaki linki inceleyebilir.)

http://entertainbul.com/haber/tapas-kucuk-lokmalar-buyuk-lezzetler/

Restorantında bütün dünya mutfaklarından küçük atıştırmalıklar hazırlamak istiyor ve bana da Türk mutfağı ile ilgili bilgiler sordu.. Türk Mutfağı uzmanı değilim tabi ki ama kendisine elimden geldiğince bilgi vermeye çalıştım. İlk aklıma gelen şey ise Metaz oldu..
Benden istediği ise anlattığım yemekleri evde yaparak kendisine resimleri ile birlikte tarifleri göndermem..
Belki de Türk Mutfağını İsviçrelilere sevdiririz ;)

METAZ:

Metaz bir çerkez yemeğidir. Farklı isimlerle de anıldığı olabiliyor. Örneğin, kimi yerler de Hülaj dendiğini gördüm.

Metaz hamurlu bir yemek olup, en basit ifadesiyle, poğaçanın haşlanmışı gibi düşünebilirsiniz. Ama tabiki lezzet olarak alakaları yok.

Metaz hamuru için ihtiyacınız olanlar un, su ve tuz. Kulak memesinden biraz daha katı bir kıvama gelene kadar malzemeleri karıştırarak yoğuruyorsunuz.
Sonrasında ise hamuru , poğaça büyüklüğünde elinizde açacağınız parçalara ayırıyorsunuz.
İç malzemesi ise lor peyniri , doğranmış taze nane, tuz ve karabiber. İsterseniz tercihe göre beyaz peynir de kullanabilirsiniz. Ben açıkçası bu sefer beyaz peynir kullandım. ama çok yumuşak bir beyaz peynir tercih etmemenizi öneririm. Sonra krem peynir gibi oluyor.
Sonrasında ise iç malzemenizi hamurunuzun içine yerleştirip, poğaça şeklinde kapatıyorsunuz.
Daha sonra teker teker bir tencerede kaynattığınız suyun içine atarak pişiriyorsunuz. Tane tane su yüzeyine çıktıkların tek tek alabilirsiniz. Bu piştikleri anlamına geliyor.

Üzerine sos olarak, tereyağında kavrulmuş, domates salçası kullanılabilir.. İsteğe göre içine sarmısak ve kekik de eklenebilir.
Ben biraz da yoğurtla yemeği seviyorum..

Not: Ayser Halam'ın verdiği güzel tavsiye üzerine hamurumu ekmek makinasında yoğurdum ve inanılmaz pratik oldu.. Teşekkür ederim Halacım :))

Herkese Afiyet olsun...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder