3.01.2011

"Bifteck Saute au Beurre" ve "Artichauts au Naturel avec Beurre au Citron"

"Bifteck Saute au Beurre" ve "Artichauts au Naturel avec Beurre au Citron"

Biliyorum, biliyorum..

Yemek isimleri çok havalı görünüyor ama göründüğü kadar havalı değiller :)
Başlıkta gördükleriniz nam-ı diğer "Tereyağlı Biftek" ile "Limon Soslu Enginar"

Artık eve gelirken kara kara düşünüyorum ne yapıcam diye:( Çünkü bir türlü güzel ve eğlenceli bir tarif bulamıyorum. En sonunda Julie'nin blogundan destek alayım dedim ve Julie'nin "Julie/Julia" projesine başladığında yaptığı ilk yemeği yapmaya karar verdim.
Daha öncede söylediğim gibi kitaplar gelene kadar bir şekilde oyalanmam gerek..
Bu arada Julie'nin blogunu ziyaret etmek isteyen olursa http://blogs.salon.com/0001399/2002/08/26.html linkinden ulaşabilir..

Gelelim yaptığım yemeğe..

Bifteck Saute au Beurre:

Öncelikle 2 cm kalınlığında güzel ve iyi dinlenmiş bir antrikot almalısınız. Ben kasaptan almanızı tavsiye ederim. "Mahalle kasabı gibisi yok yine de .." (Bu tamamen kocamın ağzından çıkmıştır.. Ama katılıyorum :))

Et yaparken, kıvamında pişmiş bir etiniz olmasını istiyorsanız, etinizi mutlaka kağıt havlu ile kurulamalısınız.  Bunu yapmaktaki amacımızise şu: Eti nemli bırakırsak, pişirme esnasında oluşan su buharı etimizin tavanın yüzeyine tam olarak temas etmesini engelleyecektir. Böylece hem her noktası istediğimiz gibi kahverelengileşmemiş olacak hem de suyunu salacak.. Ben şahsen bunu kesinlikle istemem.





Tarifimiz aslında çok basit.
İhtiyacımız olan malzemeler 1 kişilik menü için şöyledir.

- 1 dilim 2 cm kalınlığında biftek. Antrikottan.
- 2,5 çorba kaşığı tereyağı
- 2-3 kaşık krema
- Bir miktar su

  • Etimizi güzelce kuruluyoruz.
  • Geniş ve altı kalın bir tavada tereyağmızı eritiyoruz ve tereyağı hafif kahverengileşene kadar ısıtıyoruz.
  • Daha sonra etimizin bir yüzünü az tuzladıktan sonra bu yüzeyi tavanın tabanına gelecek şekilde tavamıza yerleştiriyoruz. Tuzu,  etimizi tavaya koymadan hemen önce tuzlamalıyız ki, tuz etin suyunu çekmesin. Etimizin bir yüzeyi kahverengileşince diğer yüzeyini de tuzlayıp ters çeviriyoruz.

Siz etinizi nasıl pişmiş seversiniz bilmiyorum ama ben orta pişmiş severim. Eğer çok pişmiş seviyorsanız, etinizin her iki yüzeyi de kahverengileştikten sonra ısıyı biraz düşürüp biraz daha etinizi pişirmeye devam edebilirsiniz.
Yada etinizi enine dilimlere ayırabilirsiniz. Böylece ısı etin içine doğru nüfus edecektir.

  • Etiniz piştikten sonra dinlenmesi için kenara alın. Tavanızın içine biraz su koyarak deglaze edin. (Deglaze: Tavanızın dibinde kalan ve etin lezzetini içeren yapışmış kısımları su ile yumuşatarak geri kazanmaktır. )
  • Bu işlemi de yaptıktan sonra üzerine yavaş yavaş kremanızı ilave edin ve çırpma teli de kullanarak sosunuz kıvama gelene kadar karıştırmaya devam edin.
  • Çok uzun süre ateşte tutmayın yoksa sosunuz kırılır ve bütün emekler boşa gider...
  • Kenarda beklettiğiniz etinizde biraz su salmış olabilir. O etin suyunu da sosa ilave edebilirsiniz.
  • Daha sonra kıvamına gelen sosu etinizin üzerine ekleyerek servis edebilirsiniz.
Yanına Enginar!!!


Artichauts au Naturel avec Beurre au Citron

Aslında mevsimi değil ama Hamdiye Annem sağolsun dipfrizde bir sürü enginar var. Aslında bu enginarların yapraklı küçük enginarlardan olması gerek, ama yapacak bir şey yok. Elimizde enginarın çanağı var.
Enginarı kaynamış suyun içine atıyoruz. Ben yanına bir de zar büyüklüğünde havuçlar doğradım.
Biraz renkten kimseye zarar gelmez.
Bu esnada  1 adet limonun suyunu sos tencerenizde hafifçe çektirin yani biraz kıvam kazandırın sonra da buzdolabında soğuttuğunuz (Soğuk olması çok önemli!!!) tereyağınızı limon suyunun üzerine atın ve sos tavanızı tereyağı eriyene kadar daireler çizerek çevirmeye başlayın. Hulahop çevirir gibi.. :)))
Sarımsı ve ipeksi bir kıvama ulaşacaktır. Ben son noktada içine biraz kapari ilave ettim. O da bir renk!!
Haşlanmış havuçlarımı da ekleyip son bir kez çevirdikten sonra ,  haşladığım enginarlarımın üzerine nazikçe ilave ettim.

Enginarım ile etimi de birleştirdim mi işte size bu akşamın en lezzetli resmi :)))

Bon apétit!!

:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder