6.10.2013

ZEYTİNLİ EKMEK (Olive Paste Bread)

Merhaba..

Sizi bilmem ama ben pazar günlerini pek yalnız geçirmeyi sevmiyorum. Özellikle de "Pazar Kahvaltıları"nı saatlerce süren bir lezzet ve muhabbet şölenine dönüştüren bir ailede yetişen birisi olarak.. Ne var ki bu Pazar günü tek başımaydım ve sevgili kocacığım mesaiye gitmek zorunda kaldı. Eh, ne yaparsınız? "Ekmek Parası" diyip boynumuzu büktük. :) Ama bu yalnızlık bana engel olmadı ve kendimi yine mutfakta buldum.

Açıkçası "mutfak" herkes için aynı etkiyi yaratıyor mu bilemiyorum ama benim için bir terapi. Haliyle ben de Pazar Yalnızlığı Sendromunu mutfakta daha önce hiç yapmadığım bir şeyi yaparak ve biraz da kendime meydan okuyarak atlatmaya çalıştım ve sizler için "Zeytinli Ekmek" yaptım.

Genel olarak ekmeği, fırından ya da bakkaldan alırız. Tabi ki süper marketlerde satılan ve poşet içerisinde olduğu için daha güvenle aldığımız ekmekler de var ama dışardan aldığımız ekmek kendi yaptığımız gibi olmuyor. Oysa ki, ekmek yapmanın zorluğunu bir kenara bıraksak ve kendi ekmeklerimizi kendimiz yapsak, daha hoş olmaz mı? Tabi ki de her zaman değil, arada bir! :) Fırıncılarımızı ve bakkallarımızı gücendirmek istemeyiz :)

Ekmek yapımı tabi ki de mayalanma sürecinin uzunluğundan dolayı biraz zaman alıyor. Daha doğrusu "Ha!" diyince ekmek yapamıyorsunuz. Sabır ve emek istiyor. Peki, sabır ve emek olmadan başarmak mümkün mü? Tabi ki de, Hayır! O zaman sizleri önce sabırla bu tarifi okumaya ve sonrasında üzerine emeğinizi de ekleyerek lezzetli bir ekmek yapmaya davet ediyorum.

Zeytinli Ekmek

Malzemeler (1 Somun Ekmek için)
* 3 Su Bardağı Un
* 1/2 Çay Kaşığı Kuru Maya
* 3/4 Su Bardağı Süt, Oda Sıcaklığında
* 2 Yemek Kaşığı Tereyağı, yumuşamış
* 1 Yumurta
* 2 Çay Kaşığı Tuz
* 1 Yemek Kaşığı Siyah Zeytin Ezmesi

Hazırlanışı:

- Un ve mayayı bir kapta karıştırın.

- Üzerine süt, tereyağı, yumurta ve tuzu ekleyin.

- Eliniz ile karıştırma kabının içerisinde 10-15 dk. boyunca yoğurun. Daha sonra mutfak tezgahının üzerine alın ve avuç içiniz ile ittirerek ve parmaklarınız ile geri çekerek 5 dk. daha yoğurun.






- Daha sonra bir kabın içerisinde üzerine nemli bir bez örterek 2 saat boyunca oda sıcaklığında mayalandırın.

- Hamur, yaklaşık 2 katı bir büyüklüğe geldiğinde üzerindeki bezi kaldırın ve 15-20 dk. dinlendirin.









- Hamuru, dikdörtgen şeklinde, merdane yardımı ile açın.









- Hamurun üzerine zeytin ezmesini sürün.








- Hamuru bir ucundan başlayarak rulo şeklinde katlayın. Bir taraftan da elinizle hafifçe bastırmaya gayret edin.

- Baton bir kek kalıbını zeytin yağı ile hafifçe yağlayın.






- Ekmeği, kek kalıbının içerisine yerleştirin ve 2 saat boyunca üzeri yine nemli bir bez ile örtülü olacak şekilde bekletin.

- 2 saatin sonunda önceden ısıtılmış 200 derece fırında 30 dk. pişirin.







- Ekmek piştikten sonra fırını söndürün ve ekmeği fırının içerisinde, fırının kapağı açık kalacak şekilde 10 dk. dinlendirin. Daha sonra kalıptan çıkarın.

- Dilimleyerek ikram edin. Sanırım yanına bir bardak taze demlenmiş çay çok güzel olur..



Afiyet Olsun..
Aylin The Cook






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder