3.09.2011

PAUPITTES DE BOEUF ( İçi Doldurulmuş Biftek Ruloları)

Herkes bir şekilde yaptığı işin beğenilmesini ve takip edilmesini ister. Bu işe başladığımdan beri gerçekten güzel geri dönüşler alıyorum  ve açıkçası bu benim daha azimle ve şevkle bu işe yaklaşmama neden oluyor. İçimdeki amatör ruh her geçen gün yeni bir heyecanla su yüzüne çıkıyor.
O nedenle beni destekleyen ve takip eden herkese teşekkür ederim. :)
Bu arada bir takım şakacılar da olmuyor değil :)

Geçen gün çok güzel bir yorum aldım. Sabah sabah işe gider gitmez böyle güzel bir yorum alınca da çok sevindim. Üstelik yazan kişiyi tanımıyorum bile.. O kadar sevindim ki.. Hemen koştura koştura iş yerindeki bir arkadaşıma yorumu mail attım ve yanına zıpkın gibi fişek gibi giderek kocaman bir mutlulukla "bak, bak ne yazmışlar" dedim.. Bana ne dese beğenirsiniz: "He he ben yazdım onu :P :))" Sevineyim mi üzüleyim mi bilemedim. "Ama ne güzel işte çok mutlu oldun, ne de güzel yazmışım" diye de üste çıkmaya çalıştı. Eh pes yani diyip sonradan hesabını sormak üzere yanından ayrıldım ama tabi ki de boynum bükük bir şekilde  :( (Eh ben bunun hesabını da sormazsam !! :))
Olsun, yemeklerimi  gerçekten beğenenler de vardır diye umut ediyorum.
(Yeri gelmişken ve atlamadan , yakın zamanda annemden duyduğum üzere Cemal Abi'ye söyledikleri için teşekkür ederim..)

Bu kadar ajitasyondan sonra gelelim çok ilginç bir yahni yemeğine..
Eşim yemeğin ilk lokmasını aldıktan sonra gerçek anlamda kendinden geçti ki kendisi her şeyi kolay kolay beğenmez.. Sizde de aynı etkiyi yaratmasını ümit ederim.

PAUPIETTES DE BOEUF 

Malzemeler
  • 1/2 su bardağı ince kıyılmış taze soğan
  • 1 kaşık  terayağı
  • 200 gr. yağsız kuru et (Bacon)
  • 200 gr. yağlı kuru et (çemesiz pastırma olabilir)
  • 1 diş sarmısak (dövülmüş)
  • 1 tutam kekik
  • 1 tutam Karışık Baharat
  • 1/4 bardak ince kıyılmış maydanoz
  • 1 yumurta
  • 1 kilo ince dilimlenmiş dana Sokum (dövülmüş olursa daha iyi olur)
  • Tuz, Karabiber
  •  Yağ ,Tereyağı
  • Jülyen doğranmış havuç (3 adet)
  • Jülyen doğranmış soğan  (2 adet)
  • 3 kaşık un
  • 1 bardak beyaz şarap
  • 1,5 bardak et suyu
  • 1 kaşık dijon hardalı
  • 1/3 bardak krema
  • İnce kıyılmış maydanoz
  • Baharat buketi



Yapılışı:
  • Doğranmış taze soğanları tavada 7-8 dk. boyunca soteleyin.
  • Bir karıştırma kabına alın.
  • Bacon ve kuru eti ince ince dilimleyin ve karıştırma kabına alın. (2-3 dilim kuru et kenara ayırın ve dilimlemeyin.)
  • Ezilmiş sarmısak, maydanoz, kekik, tuz, karabiber ve yumurtayı ekleyip spatula yardımı ile karıştırın.
  • Dana sokum etleri inceltecek şekilde biraz dövün.
  • Daha sonra iç malzemeyi etlerin içine yerleştirin ve etleri rulo şeklinde sarın. İple bağlayın.
  • Daha sonra etleri yahni tenceresinde kızarıncaya kadar pişirin. 
  • Piştikten sonra bir kenara alın.
  • Bu sefer tencerenin içine Jülyen doğradığınız sebzeleri ekleyin ve 5 dk kadar soteleyin. 
  • Un ekleyin ve 2-3 dk. kadar daha soteleyin.
  • Üzerine et suyu ve şarap ilave edin. 
  •  2-3 dk. daha pişirin.
  • Tencerenin dibine dana baconları yayarak yerleştirin. Üzerine etleri yerleştirin. 
  • Üzeri kapanacak şekilde et suyu ilave edin.
  • 1.5 saat boyunca önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin.
  • Fırından çıktıktan sonra etleri bir servis tabaına alın ve yahni tenceresinde pişmiş olan sebzeleri de üzerine ilave edin.
  • Yahni tenceresinde kalan suyun içerisine temperleyerek krema ve dijon hardalı ekleyin kısık ateşte sıvı kıvamlı bir sos haline gelinçeye kadar pişirin.
  • Daha sonra yemeğin üzerine sos olarak ekleyin ve servise sunun..
VOİLÀ!!!!!
BON APETİTÈ :))
 

    1 yorum:

    1. OLAĞAN ÜSTÜ GÖRÜNÜYOR... :) eLİNE sAĞLIK cANIMMMM

      YanıtlaSil