10.07.2011

L'OMLETTE BROUİLLÉE & MOULES À LA MARINIÈRE

Uzun zamandır yazmadığımın farkındayım...
Ne yazık ki bir kere ara verince insan kolay kolay tekrar başlayamıyor.
Bundan sonrası için hadi hayırlısı bakalım diyorum!!!
:)

Bugün ne yazık ki eşim işe gitmek zorundaydı. Haliyle, ben de evde yalnızdım. Şunu anladım ki, ben ev hanım'ı olamazmışım. Bütün gün boyunca kendimi o koltuktan bu koltuğa atıp durdum. Sürekli bir mahmurluk ve uyku halindeydim. Hiç yapmadığım halde tuttum saat 11:45'te uyandım. Kendime de ayrıca hayret ettim.
Uzun lafın kısası, ev hanımlarını takdir etmekle ve saygı duymakla birlikte, benim pek doğamda olan bir iş olmadığını itiraf etmeliyim..

Saat 4 gibi zar zor kendimi toparlıyıp alışverişe çıktım. Kadıköy'den "mevsimi olmadığı halde" balık aldım. Balıkçıya dedim ki, hangisini tavsiye edersiniz. " Hiç birini etmem" diye çıkışmasın mı? Balık satıcısı mı değil mi anlamadım. Neyse..
Neticede bugün gerçekten renki bir dene yaptım.. Size de tavsiye ederim.

Pazar sabahımı yalnız kahvaltı ederek geçirmek zorunda olduğum için ben de kendime kitaptan bir omlet tarifi yaparak sabahımı neşelendirmek istedim.
Tarif çok basit o nedenle uzun uzun yazmayacağım..

 
Çırpılmış Omlet 
Malzemeler: (1 kişi için)
* 2-3 yumurta
* rendelenmiş kaşar peynir
* tuz, karabiber


Yapılışı:
  • Yumurtanızı beyazı ile sarısını iyice çırpın. Daha sonra üzerine kaşarları ekleyin. Kaşarlarla birlikte karıştırın.
  • Geniş bir omlet tavasında tereyağını eritin.
  • Tereyağı hafif kahverengileşince omletinizi tavaya dökün.
  • Tavayı ileri geri hareket ettirerek omletinize kıvam kazandırmaya çalışın..
  • İç kısmının biraz sulu kalması, omletinizin kuru ve sert olmasını önleyecektir. Bu nedenle çok da fazla pişirmeden üst kısmı istediğiniz kıvama gelince spatula yardımı ile omletinizi kıvırarak rulo haline getirin...




Moules À La Marinère :
( Marine edilmiş kum midyesi)
Bu lezzetli deniz ürünü için Fransızlar; "Fakirlerin istridyesi" diyorlar.. Halt ediyorlar.. Ben çok beğendim. Oldukça lezzetli size de keyifle tavsiye ederim.


Midye alırken dikkat edilmesi gereken bir takım kurallar vardır. Bunlara dikkat etmeniz yemeğinizin lezzeti açısından oldukça önemlidir.
* Öncelikle midyeyi bildiğiniz ve taze ürün sattığına emin olduğunuz bir balıkçıdan alın. Bunun için size kadıköydeki  balıkçı çarşısını tavsiye ederim.
* Diğer bir konuda mediyelerin kokusu.. Midyeler mutlaka taze bir deniz kokusu taşımalı, eğer burnunuza istenmeyen lağıma benzer bir koku geliyorsa kesinlikle o midyelerden uzak durun !!!
* Mideyeleri satın alırken, ağızlarının açık olup olmadığına da dikkat edin. Ağızları mutlaka kapalı olmalı. 
Midyelerin Temizlenmesi
* Mideyeleri mutlaka yıkayın.
* Bir fırça yardımı ile dış kabuklarını kir ve pisten fırçalayarak arındırın. Aynı işlemi akan suyun altında da yapın.

* Midyeleriniz güzelce temizlendikten sonra onları su dolu bir kabın içerisinde 20-25 dk. kadar bekletin. Böylece fazla tuzunu atacağı gibi içinde var olan kum fazlasını da atacaktır.. Ne de olsa onlar Kum Midyesi!! :)


Yapılışı:
* 3-4 adet taze soğanı ince kıyın.
*3-4 dal maydanozu ince kıyın.
* 1 defne yaprağını ikiye bölün
* 2 bardak beyaz şarap ve yukarıda sayılan malzemeleri 4 kalık tereyağı ile birlikte derin bir tencereye atın.
* Tuz ve karabiber ekleyin.
* Kaynama noktasına gelinceye kadar pişirin.
* Daha sonra üzerine midyeleri ekleyin.
* 5-6 dk. daha mideyelerin ağzı açılıncaya kadar pişirin.
* Midyelerinizin ağzının açıldığını görünce geniş ve derin bir tabakta üzerine kıyılmış maydanoz ekleyerek servis yapın.
* Lezzetli suyunu içmek için tabağın yanına kaşık koymayı da unutmayın :))))

Bon Apetité!!!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder