25.04.2011

TARTE AUX POMMES (ELMALI TURTA)

Bu hafta sonu yemek pişirme açısından oldukça verimsizgeçsede, kültür mirasımızın hafızalarda güncellenmesi açısından oldukça güzeldi..
Cumartesi günü yapmaya başladığım Elmalı Turta pazar sabah saatlerinde kendini fırında buldu ve akşam saatlerinde de görücüye çıktı.. Şimdide size yazısını yazıyorum..
Tabi bu kadar araya zaman girmesinin sebebi öncelikle cumartesi akşamı İstiklal'de yapılan bir ocakbaşı ziyafeti sonrasında da "Bu kadar Hürrem'i seyrediyoruz, gidip bir de yerinde görelim" başlıklı Topkapı ziyareti.. Gerçi ben bunu saymıyorum, havaların daha da sıcak olduğu bir zaman da tekrar gitmek lazım.. O saray da nasıl ısınmışlar bunca zaman o da ayrı bir konu.. Ben tam anlamıyla dondum.. Parmak arası terliklerle gezmeye gelen turistlere de hayret ettim.

Neyse efendim ben lafı fazla uzatmadan hemen tarife geçeyim, nitekim saat gecenin yarısı oldu :))

Tarte Aux Pommes (Elmalı Turta)
Malzemeler:
Hamuru İçin:
  • 2 bardak un
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1/8 yemek kaşığı tuz
  • 4 kaşık yağ
  • 3 yemek kaşığı soğuk su (ben süt kullandım!!)
Turtanın üstünün malzemesi için:
  • 2 kilo elma
  • 1/3 bardak şeftali suyu
  • 1/4 bardak kanyak
  • 2/3 bardak toz şeker
  • 1/2 yemek kaşığı tarçın
  • 1 limon rendesi
      



Şeftali Glaze için:
  • 1/2 bardak şeftali suyu
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
    Yapılışı:
  • Hamur malzemelerinin tamamını bir karıştırma kabında hamur kıvamına gelinceye kadar karıştırın.
  • Bir merdane yardımı ile hamuru açın ve önceden yağladığınız tart tepsisinin içine yerleştirin.
  • Tepsinin içindeki hamurun üzerine yağlı kağıt serin ve içerisine nohut yerleştirip önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında 8-9 dk. pişirin. Kabarmasını önlemek için hamurun üzerine çatal yardımı ile küçük delikler açın.  
  • 8-9 dk. pişirdikten sonra kenara alın. Üzerindeki nohutları alın.
  • Bu sırada elmalarınızı soyun ve küçük dilimler halinde doğrayın. Geniş bir tencerede orta ateşte 20 dk. boyunca pişirin. Dibinin tutmaması için arada bir karıştırın.
  • Elmalarını yumuşadıktan sonra üzerine tarçın, şeker, şeftali suyu, kanyak ve limon kabuğu rendesini ekleyip biraz daha karıştırın. 
  • Karışım kıvamlı bir hale gelince tart hamurunun üzerine döküp 15-20 dk. kadar daha fırına verin.
  • Bu sırada şeftali glazeninizi hazırlamak için bir sos tavasında şeftali suyu ve şekeri kıvamlı bir hale gelinceye kadar pişirin.
  •  Turtanız piştikten sonra üzerine şeftali glazenizi gezdirin.
  • İster sıcak ister soğuk olarak servise sunun..
Bon Apetit!!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder